Avatar billede larsini Seniormester
19. april 2013 - 18:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kernelbase.dll mangler eller er defekt

på microsoft community fundet ud af, efter at have studeret mine system logfiler, at kernelbase.dll er væk eller defekt. jeg kan ikke starte Windows live mail, som ikke er en drøm i sig selv, men jeg brugt det i mange år og har en del mails jeg godt kunne tænke mig at få adgang til igen.

hvor finder man lige en kernelbase.dll ???
Avatar billede larsini Seniormester
19. april 2013 - 18:01 #1
ps
kører Windows 7
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2013 - 08:19 #2
Jeg har hentet filer før på ddl.com, så det havde jeg prøvet:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?kernelbase
Jeg havde selv brugt den nederste løsning i stedet for den automatiserede løsning, der lokker med programmer bagefter man skal betale for.
Når du overskriver filer, så husk at tage backup af de gamle før du går i gang.
Avatar billede larsini Seniormester
04. maj 2013 - 16:06 #3
lukker
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 07:25 #4
Hvad er der i vejen med mit indlæg?
Hvad var løsningen?
Avatar billede larsini Seniormester
05. maj 2013 - 08:11 #5
ret uforskammet bare at lukke uden at sige et kuk - sorry, men jeg lukkede helt tankeløst da jeg fik en reminder om et udestående spørgsmål, som jeg i mellemtiden have fået løst - jeg ved derfor ikke om dit forslag kunne bruges eller ej

dårlig stil fra min side beklager

efter at have fået at vide på et dansk Microsoft community at kernelbase.dll manglede eller var defekt søgte jeg løsning på usa community, som gav mig løsningen, som virkede med det samme.

jeg skal lige rode min reserve pc igennem og så lægger jeg løsningen her i denne tråd asap

ok ?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:21 #6
Hatten af for det :-)
Det er jo ikke alle som indrømmer de har dummet sig.
Og hvis disse personer spørger om noget, en anden gang, er det jo ikke sikkert man er motiveret til at hjælpe.
Men du har fattet min pointe kan jeg se ;-)
Avatar billede larsini Seniormester
05. maj 2013 - 08:22 #7
hej igen

fandt "sagen" i thunderbird på min nu reparerede pc (Windows live mail var i udu da det hele foregik)

årsagen til mine problemer var, at jeg havde 2 eksemplarer af Windows live mail kørende. wlm skulle derfor renses helt væk og efter at fulgt anvisningen i nedenstående link var alt ok - og så fik jeg mine 20.000 emails tilbage

http://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/messenger-profile/kernelbasedll-corrupt/8a57da6d-3c3c-4f2e-8dbd-fc839f8abbe2

ok?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:28 #8
Ja det er fint :-)
Husk lige til næste gang at poste løsningen, hvis du selv finder den, inden du lukker tråden.
Fortsat god weekend.
Avatar billede larsini Seniormester
05. maj 2013 - 08:33 #9
klar klart