Avatar billede dytti Novice
18. april 2013 - 09:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre Joomla font color

Hej
Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig hvor jeg ændre Joomlas default font color.

Sagen er den, at når jeg f.eks skriver en artikel, eller laver et indlæg i Kunena Forum, eller skriver andre ting.
Så står det i "front end" med en lys grå font farve. Jeg vil gerne have at det skal stå med sort skrift!

Jeg er klar over at jeg kan ændre farven i den indbyggede text editor, efterhånden som jeg skriver, men det syntes jeg er for besværligt. Farven skal bare være sort automatisk.
Det må være noget CSS der skal ændres. Men hvor?

Jeg har prøvet at bruge "Firebee", og der kan jeg også finde, og ændre farven, men jeg kan jo ikke gemme ændringen.
Jeg har også brugt "Notepad++ til at søge hele sitet efter farvekoden, men selv om jeg kender farvekoden, kan den ikke findes i sitet (ligger den evt. i mysql databasen?)

Jeg bruger Joomla version 2.5 med en købt template.
18. april 2013 - 11:30 #1
I firebug (mener du vel) der hvor du kan finde og (midlertidigt) ændre farven, står der da ikke henvisning til den fil hvor farven kommer fra?  Jeg sidder nu og kikker på en Joomla hjemmeside på en artikel tekst, og i 'style' ser jeg, blandt andet,

body{                template.css(line 16)
...
color: #221D07;
...
}

Hvis jeg der ændrer color for eksempel til #111111 vises teksten på hjemmesiden midlertidig i en ny farve.  For at ændre farven permenant skal jeg tilgå filen template.css og ændre den der (i linje 16).

Hjælper det?
Avatar billede dytti Novice
18. april 2013 - 20:19 #2
Hejsa
Du har selvfølgelig ret. Det er "Firebug" jeg mener :-)

Firebug kunne med det samme vise mig hvad der skulle ændres. Men ikke hvor det skulle ændres.
Det viste sig at det der skulle ændres, lå i sql databasen.
Det var derfor jeg ikke kunne finde det i en fil lokalt på pc'en.

Så problemet er løst, og jeg lukker her.
Jeg er på arbejde nu, men jeg vender lige tilbage i morgen med løsningen. Det kan være at andre kan få glæde af det.

Tak for venlig deltagelse ;-)
Avatar billede dytti Novice
19. april 2013 - 09:15 #3
Som lovet kommer her løsningen på mit problem:

1. åben PhpMyAdmin og find "template_styles" i databasen.
2. I "template_styles" findes og åbnes den template man benytter.
3. klik på "Edit"
4. I tabellen "params" foretages de nødvendige ændringer.
5. Gem og luk PhpMyAdmin.
6. i Joomla gå til "Site - Maintenance - Clear Cache" og slet de cacher der nu måtte være.

Job Done
Næste gang du åbner eller F5'er din side, er ændringerne der.

Håber at nogen kan bruge det :-)