Avatar billede delphiuser Mester
12. april 2013 - 19:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

website titel i tabsheet

Hej eksperter...

Jeg er igang med at lave en webbrowser og har et mindre problem lige nu. Jeg bygger den op o en Pagecontrol hvor jeg har et Tabsheet og der kunne jeg godt tænke mig at den hjemmeside jeg går ind på får vist sidens titel der.

Jeg må indrømme jeg har absolut ingen ide om hvordan jeg skal gøre det. håber at nogen kan komme med en god nem beskrivelse af hvordan jeg skal gøre. og eventuelt hvilke objecter jeg skal bruge.

jeg har so far lavet det sådan at når jeg skriver en adresse i min adresselinie og trykker på enter kommer siden frem. det er nemt nok men at hive titlen ud fra en side til min tabsheet har jeg ingen ide om.

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
  webbrowser1.Navigate(edit1.Text);
end;

Jeg håber i forstod hvad jeg mener og jeg takker på forhånd for en god hjælp fra alle der vil.

Venlig hilsen

Delphiuser
12. april 2013 - 23:32 #1
HEJ,

Korriger mig hvis jeg er gal på den:

Mener du at den webside du har i din Webbrowser (altså URL'en (= http://www.hjemmeside.dk) ) skal føres over som TITTEL på TabSheet'en -- eller er det omvendt ?

(Hvis dette er tilfældet skal du gå ind på Bryan Cryers delphi
side. Det meste af det du søger kan findes der. )

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.

Jeg har arbejdet med Twebbrowser i nogle år nu og den er ikke ligefrem nem at gå til hvis du skal ind under overfladen.

KRistian
Avatar billede delphiuser Mester
13. april 2013 - 08:39 #2
snestrup2000 læg et svar og du får de 30 point. det har du fortjent som den eneste som har svaret
Avatar billede kroning Nybegynder
13. april 2013 - 08:56 #3
30 sek. med Google :-)

uses mshtml;
.

procedure TForm1.WebBrowser1NavigateComplete2(Sender: TObject;
  const pDisp: IDispatch; var URL: OleVariant);
var
    HtmlDocument: IHTMLDocument2;
begin
    HtmlDocument := WebBrowser1.Document as IHTMLDocument2;
    Form1.Caption := HtmlDocument.Title;
end;
Avatar billede delphiuser Mester
13. april 2013 - 10:09 #4
kroning super tak for hjælpen. smid et svar og du vil modtage pointene da det virkede
Avatar billede kroning Nybegynder
13. april 2013 - 10:11 #5
Svar