Avatar billede DybberDK Nybegynder
11. april 2013 - 22:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at finde løbe høretelefoner

Hej jeg er helt vild med at løbe, og elsker at gøre det med musik i ørene. Jeg har indtil nu anvendt "Philips SHQ3000" sammen med min "iPod Shuffle".
Men efter ét år gik de i stykker, så jeg skal finde noget nyt!

Jeg har nogle krav til mine nye "running headphones":
- skal ikke være alt for dyre (max. 400,-).
- skal være separate, altså INGEN nakkerem.
- rigtig god lyd, med dyb bas og god diskant.
- skal være meget isolerende (vil kun høre musikken).

Jeg har kigget på følgende:
"JVC HA EBX86" (ProShop til 165,-)
"Philips SHQ3200" (Happii til 287,-)

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak
/Jakob Dybdal
Avatar billede Jeg_ved_hvem_du_er Nybegynder
11. april 2013 - 23:01 #1
Jeg ville bestemt vælge Sennheiser cx 300... De spiller godt og sidder godt i øret :-)

http://www.edbpriser.dk/hovedtelefoner/sennheiser-cx-300-ii-precision-id-498761.aspx
Avatar billede DybberDK Nybegynder
11. april 2013 - 23:12 #2
Jeg tror bare ikke de sidder tilpas fast inde i ørene, men overvejer stærkt Sennheiser. Har kigge på følgende:

Sennheiser adidas CX 685 (Amazon til 312,-)
Sennheiser adidas OCX 685i Sport (Amazon til 362,-)

Håber i vil lede videre efter nogle gode løbe høretelefoner.
Avatar billede MADOlsen Forsker
12. april 2013 - 10:03 #3
- skal være meget isolerende (vil kun høre musikken).
Det er vist ikke specielt godt for trafiksikkerheden...
Avatar billede DybberDK Nybegynder
12. april 2013 - 10:16 #4
Hej "fedeko"
jeg løber som regel i skoven, så trafikken er ikke noget problem. Og jeg gider ikke høre mit eget åndedræt ;)
Håber i leder videre!
Avatar billede Jeg_ved_hvem_du_er Nybegynder
12. april 2013 - 10:53 #5
Altså hvis du har lidt ekstra så ville Bose IE2 ikke være dårlige, bruger dem selv, Lyd og pasform er bare i orden. :-)

Har haft:
Creative HS 730 I
Sennheiser cx 300 og 400
Bose IE2

Jeg vil sige Creative og Sennheiser ligger meget tæt op ad hinanden både prismæssigt og lydoplevelse.

Men hvis du har noget tid så ville jeg se dette.
http://www.youtube.com/watch?v=Okb3IMnzbbw
Avatar billede DybberDK Nybegynder
12. april 2013 - 21:31 #6
Tak for hjælpen!
Jeg har købt de her "Philips SHQ3017" Hovedtelefoner da de har fået rigtig flotte anmeldelser hele vejen rundt. De har fået følgende anmeldelser og vurderinger:
- 80/100 "alatest."
- 3,5/5  "eReviews."
- 8,9/10 "Testfreaks"
- 3,5/5  "Techguide"

Så som i kan se har de fået ganske flotte kommentarer, da de:
- er lette og holdbare.
- sidder godt i ørene (falder ikke ud når man løber).
- kan vaskes (under rindende vand).
- har dyb bass og tilfredsstillende diskant.

Og det største plus af dem alle er at de ikke koster en bondegård sammenlignet med fx. "Monster iSport", "Bose IE2" og de mange forskellige Sennheiser/Adidas modeller.

Philips SHQ3017 koster kr. 213,-(inkl. fragt)
LINK: http://www.happii.dk/product.aspx?uid=302738&prodid=414131