Avatar billede DonDaase Novice
09. april 2013 - 15:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Joomla problem - Bredde af artikler

Hej.

Dette er sikkert et nemt problem for erfarne Joomla brugere. Men jeg kan sgut finde løsningen.

Når en bruger er logget ind front-end og skal oprette eller redigere en artikel kan man lave en linje med skrift uendeligt lang. Men det giver altså en artikel der ser underlig ud. See screendumps.

http://kirkebyif.dk/images/test/SD2.jpg => Oprette
http://kirkebyif.dk/images/test/SD1.jpg => Udseende

Jeg bruger ikke specielle templates. Jeg har prøvet at bruge både TinyMCE og JCE editors og de giver begge samme problem.

Hvis jeg skifter Templaten til en en af Joomlas standard templates (Ex. "Atomic template") så giver det samme problem.

Er det ved oprettelsen der er et problem eller er det visningen af artiklen eller et helt 3. sted?

Hjææælp....
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. april 2013 - 18:10 #1
Prøv med det her i din CSS:
p.test {word-wrap:break-word;}

hvor p.test er din fonts css
Avatar billede DonDaase Novice
09. april 2013 - 19:34 #2
Kan du uddybe lidt. Så meget haj er jeg ikke endnu :-)

Når du skriver CSS er det så template.CSS?
Hvor finder jeg min fonts CSS?

Beklager men jeg er som sagt ikke så skarp til Joomla endnu.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. april 2013 - 20:50 #3
ups ...den er svær!

Formodentligt hedder din css: default.css

og den font du henviser til er nok 'p'

Hvis du kan smide et link til siden - kan det bedre lade sig gøre at hjælpe dig.
Avatar billede DonDaase Novice
09. april 2013 - 21:13 #4
Skal gerne smide et link men jeg er ikke helt med på til hvad... Vil du have en admin bruger eller?
Avatar billede DonDaase Novice
09. april 2013 - 21:16 #5
Altså selve siden hedder aaselund.dk hvis det hjælper...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. april 2013 - 21:25 #6
Du skal ind i 'Typography.css'

Hvor du i linie 62 har:

p {
font-size: 12 px;
}

som skal ændres til:

p {
font-size: 12 px;
word-wrap: break-word;
}
Avatar billede DonDaase Novice
09. april 2013 - 22:49 #7
Well, i'll be... Det virkede sgu. Tak for hjælpen. Skriver du et svar?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. april 2013 - 07:14 #8
Glad for at kunne hjælpe ;-)