Avatar billede pwn Forsker
08. april 2013 - 22:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Woocommerce

Jeg har - et sikkert banalt - problem med at få sider, kategorier og menuer til at fungere (måske det er den dybere forståelse af sammenhængen).
Er der nogen derkan pege på relevant litteratur,  som det altså ikke er lykkedes mig at finde, der step by step viser opsætning og sammenhænge?  Tutorials?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 03:29 #1
start småt.
lav noget simpelt, der virker.  og udvid derfra.

du sidder med noget du åbenbart slet ikke har forstand på.
løsningen er at starte simpelt, med en funktion af gangen, så du opnår forståelse for hvordan tingene skal laves.
Avatar billede pwn Forsker
09. april 2013 - 17:02 #2
Så har jeg nok overdrevet min uvidenhed lidt... Jeg har lavet menuer i Wordpress og det fungerede godt nok.

Jeg tror jeg kan indkredse mit spørgsmål til:

Jeg har oprettet menuer og undermenuer. Jeg tror jeg roder lidt rundt i, hvad der er sider og hvad der kategorier.

Butik
  produktgruppe 1
  produktgruppe 2
      underproduktgruppe A
      underproduktgruppe B

Butik er oprettet som en side. Skal resten oprettes som Categories og sker det (ikke) blot ved at rykke bloggen et hak ind under iCore?

Kender du/nogen noget anbefalelsesværdigt litteratur (papir eller web)?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 22:42 #3
jeg kender ikke woocommerce, men de virker på samme måde:

al information (tekst/billeder osv) er pr definition indhold
kategorier er til at samle information i grupper
og menuer er lister over hvad der skal vises. (en enkelt artikel, eller en hel kategori af artikler, eller dele af en kategori)

så hvis du holder orden i sagerne så information er sorteret i kategorier, sku det blive nemmere at vise netop det du peger ud, der hvor det skal vises.

alle roder rundt i det lidt i starten, artikler dukker op flere steder, og noget mangler.  fordi man ikke lige har overblik over hvor artikler hører til.

gå det lige igennem med en kam, se om det hele virker organiseret, og del det så op i kategorier, så du kan styre menuerne.
Avatar billede pwn Forsker
23. april 2013 - 10:47 #4
Tak for deltagelsen - jeg har nu  selv, ved at rode lidt rindt i det - fået det til at virke. Der skal oprettes kategorier, som så skal kobles på menuer i iCore - det ville være svaret.