Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. april 2013 - 06:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

robots.txt rettet til men Google ser det ikke

hej - har for en uges tid siden rette robots.txt til fordi den helt forhindrede indeksering
Men der står stadig: En beskrivelse for dette resultat er ikke tilgængelig på grund af robots.txt for dette website i oversigten over Google-søgninger
Hvordan får man Google til at re-indeksere siden (jeg har været inde og tippe om adressen men er der et magisk trick der virker her og nu)
mvh thomas
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2013 - 12:47 #1
Jeg har søgt på dit problem, da jeg ikke selv ved noget om det.
Har fundet denne side:
http://www.amino.dk/blogs/soegemaskine_optimering/archive/2009/08/01/skal-du-bruge-robots-txt.aspx
+ evt de link det ligger i bunden.
Håber du kan bruge noget af det.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2013 - 14:56 #2
hent http://www.coffeecup.com/sitemapper/ og kør det på dit site. Så får du dannet en fil, der viser google mere om dit site en robots.txt gør.
Programmet har en gratis prøveperiode, så du kan fint nå at afprøve det.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2013 - 22:55 #3
google bruger ikke robots.txt mere
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. april 2013 - 04:28 #4
jo, det gør de nu
https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=156449
og Google placerer stadig denne undertext under hovedsiden
En beskrivelse for dette resultat er ikke tilgængelig på grund af robots.txt for dette website - få flere oplysninger (hvor de henviser til linket ovenfor).
siden indekseres korrekt, det er blot hovedsiden hvor meta description ikke dukker op

mvh t
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. april 2013 - 22:51 #5
hej - nu kører det
om det var sitemap eller hvad der skulle til v jeg ikk
men det var det nu nok - det tvinger jo nærmest google til at genlæse siden

@ claes57: smider du et svar
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. april 2013 - 10:55 #6
lukker