Avatar billede rasm8715 Nybegynder
05. april 2013 - 20:58 Der er 7 kommentarer

Problemer med ekstern skærm

Hejsa!

I dag købte jeg en ny skærm en BenQ som jeg ville koble til min bærbar computer. Jeg har en Asus og styresystemet er vista, jeg købte også et hdmi stik med til min ekstern skærm og da jeg skulle sætte det op kunne jeg vælge mellem at se mit skrivebord på begge skærme på min bærbars eller bare min ekstern, jeg klikkede på den sidste så jeg kun kunne se min eksterne skærm, men det der skete var bare at begge skærme gik i sort.

Hvad skal jeg gøre? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 00:36 #1
F8 under opstart.
Start op i fejlsikret tilstand med dos prompt.
Skriv rstrui.exe
Gendan til et gendannelsespunkt før du lavede fejlen.

Ca. midt på siden:
Option 3: Windows Safe Mode With Command Prompt Restore
http://botcrawl.com/how-to-restore-microsoft-windows-vista-microsoft-windows-xp-and-microsoft-windows-7/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 00:38 #2
*Kommandoprompt
Avatar billede rasm8715 Nybegynder
06. april 2013 - 01:27 #3
Er der ikke bare et sted jeg kan gå ind og ændre de indstillinger, hvor jeg kunne vælge mellem at se mit skrivebord på begge skærme på min bærbars eller bare min ekstern ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. april 2013 - 09:45 #4
Typisk er der en f-tast der kan. På min er det Fn+F8.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. april 2013 - 10:43 #5
Du mister altså ikke dine ting ved system-gendannelsespunkt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. april 2013 - 12:27 #6
#5
Der er ingen der har sagt at man mister data ved en systemgendannelse. Men hvorfor lave en systemgendannelse, hvis man kan løse problemet ved at trykke på to taster? Det er, i mine øjne, lidt omstændigt at lave en systemgendannelse hver gang man skal bestemme hvilken skærm der skal være ens primære skærm ;o)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 04:59 #7
Hvis dit er nok er det smartest, er dit ikke nok er det en rar info at ha vedrørende gendannelsen. ;-)