Avatar billede Slettet bruger
02. april 2013 - 19:12 Der er 13 kommentarer

Hjælp til skærm!

Hej
Jeg har fundet den her skærm (http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=773360) og den ser jo rimelig god ud.

Men jeg kan ikke finde ret mange anmeldelser på den, i forhold til hvad jeg kan finde på andre skærme,det kan godt være fordi den er ny.

Jeg kender ikke BenQ, så jeg vil gerne høre om der er nogen af jer der har den eller mærket, og der kan anbefale den, eller en der kender til pc skærme og kan se om den er værd at købe.

Den skal bruges til spil.

Hvis i har andre forslag, så vil jeg gerne høre dem, den må bare ikke koste mere end 2200kr og skal være 27 tommer.

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2013 - 19:26 #1
BenQ er ok - de hed for mange ar siden noget andet (kan ikke huske hvad), men helt ok.
Du er klar over, at en skærm i full-hd på 27" kun viser præcis det samme som en full-hd skærm på 20" - der er ikke flere detaljer.
Til spil - hvis du har egne højttalere på pc, eller bruger headset, så er der ingen grund til at købe skæm med lyd.

Eller - så er det et udemærket køb - men se lige på
Responstid 4 ms (grå-til-grå)
den kan du godt få ned på 2 ms på andre skærme, og alt andet lige, så vil en evt modstander kunne opdages en anelse af en brøkdel af et sekund hurtigere. Hvis du altså vil optimere til spil.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 19:27 #2
BenQ er et discount mærke (uden at ville fornærme dem eller påstå de ikke er noget værd).
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2013 - 19:41 #3
Har i nogle mærker i kan anbefale? :)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2013 - 19:58 #4
Denne skærm er ips og 1920x1200 http://www.proshop.dk/Skaerm/Dell-24-UltraSharp-U2412M-IPS-2287942.html Den har godt nok 8ms.......
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2013 - 20:40 #5
narh 8ms det er for meget, og så er det ikke 1080p.

faldt lige over den her (http://www.computercity.dk/product/8278773/philips-27-led-273e3lhsb?ref=section&sec=51012503970311) den har da 1 ms.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2013 - 20:51 #6
Tror jeg har fundet min skærm (http://alatest.dk/anmeldelser/skaerme/aoc-i2757fh/po3-195929582,29/#overview/foreign:1/review_type:all/star/f/k/less_content_layout:1) :D
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2013 - 20:55 #7
forskellen på philips og benq er så lille, at du ikke vil kunne se den.
philips: Responstid: 1 ms overfor benq: 4 ms (grå-til-grå)
de måler jo ikke det samme, og da øvrige data er næsten ens, så er det nok den samme panel-producent, der står bag. Der er så lidt forskel i firmware, og at philips ikke har dvi-stik (her er du låst til hdmi for bedste kvalitet).
Alt andet lige, så har de to firmaer samarbejdet i de sidste 10 år: 2003 Feb Formed form strategic venture with Philips (Philips BenQ Digital Storage)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2013 - 21:05 #8
Hvad siger du så til den anden jeg satte ind?(AOC):)
Er det et andet niveau eller er det, det samme?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2013 - 12:58 #9
aoc har (min valg) et pænere design. Og resten er nok helt på linje med de to andre.
Den smallere ramme på aoc gør, at et par skærme ved siden af hinanden vil fremstå pænt og enkelt.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2013 - 18:11 #10
Nu siger du, at de 3 skærme er næsten det samme!!

Må jeg så se dit bud på en ordenlig skærm? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. april 2013 - 18:24 #11
Jeg synes du skulle runde...
http://www.flatpanels.dk/

Deres forum...
http://www.flatpanels.dk/flatforum/

Der er mange gode informationer om dit emne (review mv.), det er heller ikke det værste sted at spørge til råds om fladskærme og HDD-optagere.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2013 - 18:36 #12
jeg har bare en dell - heller ikke noget særligt - men udover full-hd og lyd, så er der kamera og mic, så den er klar til skype olign.
Hvis det er til spil, så ville jeg tage en uden lyd, og sætte nogle ordentlige højttalere til pc.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. april 2013 - 08:28 #13
Hvis det er til spil, så ville jeg tage en uden lyd, og sætte nogle ordentlige højttalere til pc.

Jeg er enig men ville formulere det en smule anderledes:
Jeg vil uanset indbyggede højttalere anbefale at sætte nogle ordentlige højttalere til pcen.

Jeg ville ikke fravælge grundet indbyggede højttalere, det ville blot ikke være noget jeg vægtede.