Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2013 - 14:05 Der er 4 kommentarer

Start server

Serveren har været nede pga strømsvigt. Jeg har brugernavn og pw, men hvordan får jeg skærmbilledet, hvor disse indtastes frem?
Avatar billede kjeldsted Novice
29. marts 2013 - 15:38 #1
Du tænder vel på tændknappen?
Spøg til side. Du er noget sparsom med oplysninger for at sige det mildt.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2013 - 16:09 #2
Servern er tændt og forbundet med en pc  (også tændt) gennem en router. Når jeg på pc'en går ind på "start" og derefter "computer" vises printeren, der også er tilsluttet routeren, men ikke serveren, så den vej kan jeg ikke få adgang til at genstarte serveren. Der vises også forskellige drev, der ligger på serveren, men et klik på dem giver blot besked om, at der ikke er forbindelse til netværket.
Svaret på mit spørgsmål er helt sikkert helt banalt (lige over tænd for serveren).
Avatar billede kjeldsted Novice
31. marts 2013 - 00:43 #3
Har du ingen fysisk adgang til serveren?
Altså til skærm, mus og tastetur plugget direkte i serveren?
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2013 - 08:39 #4
Hvis server og pc er på samme netværk (lyder sådan), så kan du logge på serveren via RDP (Remote Desktop). Start klienten op på din PC ved at skrive mstsc i søgefeltet og find programmet i den resulterende liste. Indtast IP-adresse eller navn på serveren. Herefter kommer der et loginvindue.