Avatar billede reveil Nybegynder
22. marts 2013 - 09:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet

Jeg godt det her er blevet skrevet før, men i mit tilfælde er det lidt andreledes.

Kærstens computer har haft det problemmer med at den blinker sort, også skriver den
Skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet
Problemmet startet lige efter jeg havde geninstalleret windows, jeg har prøvet at Geninstallere alle de driver jeg kan find på, der kunne være problemet. Men intet har hjulpet.
Så jeg har lidt givet skylden til enden skærmen, eller grafikkortet.

Men her idag, så er problemmet lige pludselig begyndt hos mig. Jeg er ret sikker på der ikke er noget galt med mit grafikort eller skærm.
Før der blev problemmer med hendes computer så blev firefox ved med at der skete en fejl. og kunne derfor ikke startet. denne fejl er også begyndt hos mig.

Nogle der har en idé om hvad dette kan skyldes.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. marts 2013 - 10:10 #1
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php for at se om du har misset nogen drivere.

EVT. kan du afinstallere grafikkortdriveren, reboote og så slimware.

Alternativt så prøv med ældre drivere.

Stress test CPU og RAM.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. marts 2013 - 10:11 #2
Nu er der vel rent og pænt (ikke tilstoppet køler/blæser)
Avatar billede reveil Nybegynder
22. marts 2013 - 12:42 #3
Når tror jeg fandt løsningen, der åbenbart en virus/spyware, der lå og hev en hel del grafik power, så det blev resat heletiden.

Har ikke set problemmet siden jeg kørte en fuld scan med avast

Men tak for rådet med slimware, har ikke kunne find et ordentlig program til det.
Avatar billede reveil Nybegynder
22. marts 2013 - 18:43 #4
Okay tor jeg fandt løsningen endelig. det var en virus, der fik mit grafikkort til at over ophede, der efter gik det i sort også fik jeg den besked.

Filen der var problemmet hedder iehighutil. som der startet op sammen med computeren. var så nød til at disable den i msconfig, der efter gå i safe mode, for at fjerne filen under Temporary på c:
Efter jeg har fjernet filen, virker det ikke til at problemmet er der.
Det mest irreteren er at mit virus program ikke kunne find den (avast) så åbenbart en ny virus...