Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2013 - 22:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Dropdown menu width driller

Hej,

Jeg har en side med 3 spalter, hvor de to af spalterne er på 180px og den 3. er resten.

Jeg at få en dropdown menu til at fylde alle 180px, men det giver lidt problemer. Min style for spalten ser således ud:
width:180px;
min-height:400px;
height:auto !important;
height:400px;
float:left;
display:inline;
margin:0px 10px 0 0;

Og min dropdown menu ser således ud:
width:170px;
margin: 0;
padding:0 0 0 0px;

Hvis jeg sætter width til 180, så hopper hele spalten ned. Kan man fjerne evt. mellemrum omkring dropdown menu noget ala cellspacing ved tabeller. Jeg har et billede som er 180px som også bliver vist i samme spalte, som fint kan være der.
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2013 - 00:49 #1
<ole>

Prøv at lægge et link til siden

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2013 - 07:56 #2
Det er denne side http://fotografit.eu/ og det er den valuta dropdown menu, som jeg gerne vil have til at være på linie med resten af menuen.
Lige nu er den 170px, mens det andet er 180px.
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2013 - 15:35 #3
Dit 'currency' DIV lægger sig derop ved hjælp af et linjeskift efter 'main' DIV'et. Det er ikke særlig robust.

Læg i stedet 'currency' DIV'et ind i din højre kolonne. Så kan du uden problemer gøre SELECT'en 180px bred  =)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2013 - 16:26 #4
Jeg tror ikke jeg er helt med, men tager lige et kig på det i aften og vender tilbage :)
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2013 - 17:04 #5
Såden ser din struktur ud lige nu:

<div id="MainContent"></div>
<br>
<div id="Currency"></div>
<div id="RightColumn"></div>

Ret den til:

<div id="MainContent"></div>
<div id="RightColumn">
    <div id="Currency"></div>
</div>

Så kan du uden problemer gøre din SELECT 180px bred
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2013 - 18:57 #6
Det prøver jeg. Tak for det. Smid bare et svar, så er vi på forkant med tingene :)
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2013 - 20:19 #7
Selvtak. Jeg samler ikke point, så du lægger bare selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2013 - 22:15 #8
Det spiller maks olebole :D Jeg takker og bukker.

God weekend
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2013 - 22:45 #9
I lige måde. Jeg selv'er og bakker ... eller ...  *o)
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2013 - 22:56 #10
PS: Jeg ved ikke, om du helt fik det, jeg skrev, om robustheden. Det, jeg mente, var, at du i den oprindelige kode 'satsede på', at der ikke var plads til SELECT'en under main-DIV'et. Fordi du havde sat et <br> ind, ville SELECT'en springe op ved siden af, når der ikke var plads i bunden.

Det er ikke særlig robust, da løsningen er afhængig af en masse ting, du ikke burde være tvunget til at tage stilling til.

SELECT'en hører hjemme i højre kolonne. Derfor er det langt mere robust at 'spærre den inde' i toppen af kolonnen. Du tøjrer den så at sige med reb - i stedet for at lade den dingle i en elastik.

Håber, det gjorde det lidt tydeligere  =)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2013 - 23:06 #11
Det er en købt shop, som jeg blot tilpasser en lille bitte smule :-) Men kan godt se hvad du mener.

Et tillægsspørgsmål:
Der er en masse select menuer uden noget ID (jeg har ikke mulighed for at tilføje ID) og den ene (den til venstre hvor der står Choose brand) vil jeg gerne sætte størrelsen på. Burde jeg ikke kunne skrive noget i retning af

.div-som-den-ligger-i select {
....
}

Så hvis dropdown menuen ligger i <div id="Manufacturer"> så vil min style se således ud:

.Manufacturer select {
....
}
???
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2013 - 00:21 #12
Jo, næsten  =)

#Manufacturer select {
....
}

Punktum er selector for 'class'. Hash-mark eller havelåge er selector for 'id'
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2013 - 08:25 #13
Uhh. Det er der forskellen lige :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2013 - 17:00 #14
Hjalp det?  =)
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2013 - 17:11 #15
Det gjorde det :) Hvilket er nice!!
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2013 - 17:25 #16
*o)