Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2013 - 18:02 Der er 3 kommentarer

TV-signal - Vil en forstærker hjælpe?

Jeg har en udgangsboks fra Dansk bredbånd siddende i soveværelset, men tv i stuen. Det betyder at jeg skal trække et godt 15m langt kabel langs væggene for at nå tv'et. Signalet er ikke helt optimalt i stuen, men fejler intet hvis jeg sætte det til i værelset.

Har det noget at gøre med ledningens længde?

Vil en signalforstærker i stuen hjælpe? og evt. hvilken?

Alle tips og idéer vil blive modtaget med kyshånd!

På forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. marts 2013 - 18:10 #1
Hej.

  Ingen forstærkere! De skader som regel langt mere end de gavner. Hvis det kun er et enkelt TV, der er tilkoblet boksen, skal du være særligt omhyggelig med stikkene. Er der flere, så sørg for at få "splittere" med det rigtige antal udgange på, så den samlede impedans i systemet bibeholdes.
Dårlig impedanstilpasning = signaltab.

De bedste hilsner
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 18:28 #2
Kvaliteten af dit kabel har betydning, har du købt skidt eller kanel ?
Avatar billede kimtheman Novice
19. marts 2013 - 20:14 #3
Hej,
Kig her:
http://glenten.dk/husinstallationer

Og skulle du få brug for en forstærker. Så har jeg selv og min svirgerfar har også sådan en:
http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp

Og den virker fint. Og vi er begge rigtig glade for den.
Man skal sætte den til, hvor kablet kommer ind i huset. Og hvor man så derfra trækker kabel videre fra forstærkeren ud til tvérne.

Men undervudere ikke kabler og antennestik da dette er utroligt vigtigt for ikke at få signal tab.