Avatar billede bas Forsker
11. marts 2013 - 12:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hyperlink ændres ved vedhæftning

Hej

Hvorfor er det at nedenstående sker, og kan det ikke laves om et sted?
Man opretter et Word-dokument med et hyperlink til et andet dokument på sit fællesdrev og gemmer det. I Outlook opretter man en ny mail, hvor man vedhæfter Word-dokumentet. Så snart Word-dokumentet er vedhæftet, er stien i hyperlinket ændret til en placering på C-drevet, og dermed kan dokumentet der linkes til
logisk nok ikke længere åbnes.

Både Word og Outlook er i 2003-versionen.

På forhånd tak.
Avatar billede bas Forsker
11. marts 2013 - 16:21 #1
Hej

Jeg faldt lige over denne:
http://support.microsoft.com/kb/903163

Hvis man i Word gør følgende inden man opretter sine hyperlinks, ser det ud til at virke:

Funktioner > Indstillinger > fanebladet Generelt > knappen Webindstillinger > fanebladet Filer > fjern fluebenet ud for Opdater hyperlinks, når der gemmes >
klik på OK to gange.
Avatar billede bas Forsker
18. marts 2013 - 22:01 #2
Lukker.