Avatar billede ptj_11 Forsker
08. marts 2013 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP learning/

Nedenstående er et tilbud til dem, der mener, at de har lyst til at  give noget af deres viden fra sig:

Try a new language: PHP

http://link.codecademy.com/4f44bcb662047742c91fbb76w0wv.9gt/UTTDq8QcnlfKZd-5C2258 with our introduction to this server-side language, used to create apps like Facebook and Wikipedia. (Already know PHP? http://link.codecademy.com/4f44bcb662047742c91fbb76w0wv.9gt/UTYM3CuoSEUl7Bj8Bc4fa

Hvis det skulle interessere nogen!
/ptj_11
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2013 - 17:10 #1
<ole>

Er dette et spørgsmål, eller er det snarere et emne for en bannereklame?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. marts 2013 - 11:38 #2
Det er såmænd bare en oplysning til alle, der måtte være interesserede.
Jeg abonnerer på Codecademy´s "kodeskole" i et forsøg på at lære noget nyt:
http://www.codecademy.com/tracks
Her efterlyser man nogen der er interesserede i at dele ud af deres viden.
Andet er det ikke.
Denne kategori synes at være det logiske sted at lægge denne oplysning.
/ptj_11
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2013 - 16:03 #3
Nettet flyder med utroværdige amatørsites, som bilder folk ind at kunne lære dem noget i små Pixi-/sms-agtige tekster. Hvis der er brug for noget, så er det sites, hvor folk ved, hvad de skriver om.

Det er tydeligvis ikke tilfældet med codeacademy.com - og derfor er der næppe er nogen seriøs udvikler, som har lyst til at medvirke.

Når et site, som påstår at være et undervisningssite, har 'korte tekster' som eneste kvalitetsparameter, skal det naturligvis gå galt. Man kan ikke gøre rede for komplekse forhold i en tekst, der ikke må overstige to sms'er. Det bliver ingen ikke klogere af.

Den, som ved, han ikke ved noget, er væsentligt klogere end den, som fejlagtigt tror, han ved noget, han ikke ved noget om  *o)

Hvis meningen med Ekspertens udviklerkategorier er at gøre folk klogere på programmering og programmeringssprog, er der ikke noget logisk sted at reklamere for den slags sites.

Derudover er kategorierne under 'Spørgsmål og Svar' vist forbeholdt spørgsmål og svar på disse  =)
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. marts 2013 - 17:33 #4
Tilgiv min uvidenhed. Jeg er bare en glad amatør på netop dette område,  så jeg håber på tilgivelse, og lukker indlægget aldeles omgående.
Jeg har bare set codecamy berømmet for sit virke andre steder, og jeg opfattede det som rimeligt seriøst.
/ptj_11
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2013 - 18:06 #5
Desværre er hele idéen med at forklare komplekse emner i tekster, som ikke må være længere end en Facebook opdatering eller 2 sms'er, totalt urealistisk.

Jeg gik ind under JavaScript og læste afsnittet om funktioner af en Leng Lee. Mage til vrøvl skal man lede længe efter! Manden har simpelthen ikke viden om, hvordan JavaScript er opbygget og virker. Det skal dog siges, at jeg ikke læste flere afsnit ... ét afsnit var mere end rigeligt!

codeacademy.com er dog langtfra det eneste af slagsen. Det gælder f.eks. også w3schools.com og de fleste danske sites om emnet. Det betyder ikke, der ikke er nogen, som anbefaler dem. De er tværtimod højt elsket af mange, men ikke af seriøse kodere, som kan gennemskue al vrøvlet.

Jeg har bl.a. undervist på tekniske skoler, og der er ved gud lærere, som ikke har været ude i branchen i 15 år, der 'holder sig opdateret' på w3schools.com - til stor skade for eleverne, som lærer en masse vrøvl og sludder. En tankevækkende ting midt i de uddannelsesdiskussioner, samfundet synes vild optaget af for tiden  =)
Avatar billede ptj_11 Forsker
09. marts 2013 - 20:16 #6
Jeg er bange for, at det er et fælles problem med mange lærere i andre fag også.
Dog er der nok ikke mange fag, hvor viden bliver lige så hurtigt forældet, som i IT-verdenen.
Når du nu kan nævne flere, som du ikke kan anbefale, er der så nogen, du kan anbefale?
/ptj_11