Avatar billede Johankmschmidt Nybegynder
27. februar 2013 - 17:02 Der er 9 kommentarer

Outlook lukker ned

I forbindelse med overgang til exchange server måtte jeg opgradere Outlook fra 2000 til 2010. Nu er problemet at hver gang jeg ønsker at medsende en fil som email eller hvergang jeg prøver at sende et dokument fra finanssystemt som email, så kommer følgende fejloplysning "Outlook har fundet en fejl og lukkes"
Jeg har prøvet at fjerne alle gamle Outlook filer og kørt CCleaner, men det har ikke hjulpet.
Er der nogen der har et forslag til løsning af dette problem?
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. februar 2013 - 18:52 #1
Hvad kan du finde af fejlmeddelelser i logfilen (eventviewer).
/ptj_11
Avatar billede m_claus Nybegynder
28. februar 2013 - 10:30 #2
Fra finanssystemt som email? - det er en funktion inde i finanssystemt gætter jeg på.

Hvilken mail.exe bruger finanssystemt (sikkert en gamle en, som virker på outlook 2000, men ikke på outlook 2007+) (det er jo et funktionskald finansystem laver til mail.exe, som sender email'en)

(nu bruger windows 7, jo ikke mail.exe - men jeg ved jo ikke hvilket styresystem I bruger)

I skal nok kigge i retning af jeres finanssystemt, som at finde fejlen.
Avatar billede Johankmschmidt Nybegynder
28. februar 2013 - 17:28 #3
Hej ptj_11

Der tilsyneladende ikke en logfil på denne handling. Ved du hvor man finder den?
Avatar billede Johankmschmidt Nybegynder
28. februar 2013 - 17:33 #4
Hej m_claus

vi kører med XP, men jeg tror ikke at det er finanssystemet (winfinans) som er problemet. Det sker jo også hvis man går ind i en PDF og vælger send som e-mail.
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. marts 2013 - 01:01 #5
Du højreklikker på ikonet "Denne Computer". Vælg punktet "Administrer/Logbog".
/ptj_11
Avatar billede Johankmschmidt Nybegynder
01. marts 2013 - 13:02 #6
Hej ptj_11
tak for rådet
jeg fandt følgende:
"Microsoft Outlook
Handlingen kunne ikke udføres.
P1: 350569
P2: 14.0.6029.1000
P3: 6xk3
P4:
også denne meddelelse:
Den automatiske certifikatregistrering af lokale system kunne ikke kontakte Active Directory (0x8007054b).  Enten findes det angivne domæne ikke, eller også kunne der ikke oprettes forbindelse til det.
  Registreringen vil ikke blive udført.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

der er flere endnu, men de virker mere "lokale"
håber at hjælper
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. marts 2013 - 14:37 #7
Lige et hrtigt spørgsmål-
Er problemet begrænset til en maskine, eller går det igen på flere maskiner?
/ptj_11
Avatar billede Johankmschmidt Nybegynder
01. marts 2013 - 16:54 #8
det går igen på flere maskiner
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. marts 2013 - 18:06 #9
Er det ligegyldigt, hvilke brugere, der logger på den enkelte maskine, eller kan handlingen gennemføres for nogle af brugerne?
Kan du skaffe oplysninger ang. hvilket styresystem og version. der kører på følgende servere:
DNS, Exchange-
samt hvilken version Exchange der kører jeres mailsystem?
/ptj_11