Avatar billede Grafwichmann Nybegynder
27. februar 2013 - 10:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nem-login. "Start: Applet not initialized."

Hej. Jeg kører Ubuntu 12.04, hvilket betyder at mit Java er OpenJDK Java 7. Der følger et plugin med til at køre applets, der hedder IcedTea. Min browser er Firefox 18.

Mit problem er at jeg ikke kan bruge Nem-id på Nem-login, da selve login-boksen ikke dukker op. Der står blot "Start: Applet not initialized."
Det er det samme problem med Ma-kasse, men f.eks. Lån & Spar Netbank har ikke dette problem.

Jeg har talt med Nem-Id, som ikke kunne forstå problemet, og med folk på det danske Ubuntu-forum, som har haft samme problem, men kun forbipasserende. En havde underligt nok løst problemet ved at un-checke nogle af de avancerede Javascript-indstillinger.

Det har ikke virket at afinstallere og installere Java, og det har ikke virket at afinstallere tidligere versioner af Java manuelt.
Avatar billede MadsM80 Nybegynder
10. april 2013 - 14:21 #1
Jeg har samme problem. Kan stort set ikke bruge de sider, hvor man skal omkring Det Offentlige Log-in Fællesskab, som hører under Digitaliseringsstyrelsen. Desværre er man jo tvunget til det i mange sammenhænge, så det er møgirriterende. Og typisk, at det er det offentlige, som ikke kan finde ud af det...

Sjovt nok fungerer det nemlig fint til alle andre sites, hvor man skal bruge NemID.

Jeg har skrevet til digitaliseringsstyrelsen og fået følgende svar:
"Løsningen har for nogle været at slette alle cookies, midlertidige internetfiler, og evt. også folderen .oces2"

Har endnu ikke forsøgt og set om det virker.

Mvh
Mads
Avatar billede Grafwichmann Nybegynder
27. juni 2013 - 00:18 #2
Jeg regner med at denne tråd er lukket. Er det sådan man lukker. Tjekker af ved "svar?"