Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2013 - 13:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Klistermærker: computer af aluminium.

Hej

Jeg har en computer, som er lavet af aluminium. Der sidder nogle klistermærke som jeg meget gerne vil have væk, men jeg er bange for at lave ridser, hvis jeg bare bruger min fingrer.

Nogen der have nogle gode ideer?
Påforhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
22. februar 2013 - 13:36 #1
Din negl er nok noget af det blødeste, du kan finde til det job. Brug sprit eller rensebenzin sammen med neglen. Hvis du er bange for ridser, så prøv først et sted, som ikke er så synligt forfra, f.eks bunden eller bagpå.
Avatar billede am2oft Praktikant
22. februar 2013 - 13:37 #2
Et meget simpelt råd, der ikke skader.

Smør dem ind i "babyolie"

Mvh.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. februar 2013 - 14:47 #3
Uanset hvad du vælger at anvende, så læg mærke til det gode råd fra milter: prøv først et sted, som ikke er så synligt
Det skal du tage til dig. :-)

Babyolie/symaskineolie (alt syrefrit olie)
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. februar 2013 - 15:39 #4
og i stedet for sprit eller rensebenzin ville jeg bruge isopropyl alkohol
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2013 - 19:50 #5
Okay.

Det eneste sted jeg har klister mærker, det er et sted, hvor man kan se det.

Jeg har kemi-A, så jeg ved godt, at det skal være et stof, der er syrefrit :D.

Men jeg fik den ide, at varme klistermærkerne op. Vha. fx. en hårtørrer?
Avatar billede milter Ekspert
22. februar 2013 - 20:15 #6
#5.

Det er også en mulighed, men der vil sikkert være rester af limen, som skal fjernes bagefter.

Og du kan sagtens afprøve alle forslagene et skjult sted. Ideen med det er, at du kan se, om der efterlades mærker af nogen slags. Alle forslagene kan bruges. Acetone (neglelakfjerner), hvis du bruger det, er en anden mulighed :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. februar 2013 - 06:18 #7
Nemlig, uanset klistermærke så påfør væsken (vand undtaget) et ikke synligt sted (vent et døgn før du prøver et synligt).

Jeg vidste jo ikke du havde kemi, så jeg ville lige advare mod blot at tage nærmeste olie.  :D

Du kan jo starte med meget varmt vand (evt. kogende), du kan altid gå videre til skrappere midler, så start så lavt så muligt og bevæg dig op efter nødvendighed.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 09:12 #8
Gik du kold i dit eget spørgsmål ?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2013 - 12:23 #9
Lukket