Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2013 - 09:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forward til anden server

Hej,

Jeg har en server hvor jeg har en wiki installeret, denne bliver jeg desværre nød til at flytte og har derfor brug for en måde at redirecte ALLE hits til den nye server....
Kan jeg på nogen måde gøre følgende (eller noget lignende) når en bruger forsøger at tilgå serveren:
- Skrive en besked om at serveren er flyttet
- Vente et par sekunder
- Redirecte til den nye server (og om muligt MEGET gerne til tilsvarende side som brugeren i første omgang forsøgte at tilgå)
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2013 - 09:47 #1
Det er ret let : )

Men nok bedst hvis du læser lidt om det selv:
Google: htaccess redirect
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2013 - 17:51 #2
Eller hvis stien er den samme men blot serveren/dnsnavnet er anderledes få det gamle dns pege på den nye server og at den nye server svarer både på gammel og nyt dns
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2013 - 10:42 #3
Hej

Problemet er at dem der tilgår serveren skriver servernavnet så jeg kan ikke undgå en mellem landing på den oprindelige server også må jeg derfra redirecte til den nye...

Min bekymring er at hvis brugeren prøver at tilgå
server1.dk/foswiki/bin/view/Test

og bliver redirected så kun ender på

server2.dk/foswiki og ikke
server2.dk/foswiki/bin/view/Test som var meningen....
Avatar billede leif Seniormester
07. marts 2013 - 07:30 #4
Kan server2.dk ikke sættes op til at svare på server1.dk og så ændre DNS for domænet server1.dk til at pege på samme IP som server2.dk ?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2013 - 07:23 #5
uha begge servere skal stadig være aktive og på netværket... det er kun wikien der skal flyttes....
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2013 - 07:21 #6
lukker spm da der ikke kom et svar jeg kunne anvende.