Avatar billede ranni Forsker
21. februar 2013 - 10:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

RegClean Pro 6.2

Hej.
Jeg har altid advaret andre om købe de programmer, der kan fikse alverdens ting bare man lige finder visa-kort nummeret.
Jeg har nu problemer ved dagens opstart.
Skærmen går i sort/grå/meget prikket ved 1. start, skal tvangs lukkes men kører så upåklageligt også ved genstarter resten af dagen.
Jeg er faldet over ovenstående RegClean Pro 6.2, den har som andre fundet en masse fejl  ???
Har I erfaring med lignende programmer, der opfylder, hvad der loves ????
Avatar billede richardjensen Seniormester
21. februar 2013 - 11:01 #1
God tur i 'fælden' - jeg har også prøvet det,og det lover nærmest en tur i 'paradis',bare man lige lader det scanne, - og HVOR DET SCANNER, - finder en voldsom masse fejl og det kan desværre kun rette nogle få , - medmindre man betaler. - jeg mistænker det for at opfinde fejl. Når man så vil slippe af med det,er det ikke bare 'lige ud at slette 'sporene'. - Men det kan gøres, med diverse hjælpeprogrammer.
Jeg bruger COMODO og COMMANDER  freeware-prg.spm rensemidler.

(PS.: Hvis man gifter sig, får man en at dele de problemer med, som man ellers ikke havde ).
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2013 - 11:09 #2
Jeg har prøvet tilsvarede programmer, som du beskriver her, men et  af dem gjorde at min pc ikke kunne starte efter det havde rettet de "fejl" det fandt. Så jeg har ikke tiltro til disse.
Det er pengemaskiner for dem som har udvilklet dem.
Jeg ville hellere bruge penge på et program til at lave backup af selve systemet, så man kunne komme tilbage hurtigt ved fejl.
Et der måske kunne minde om det du beskriver her er dette:
http://www.eksperten.dk/spm/896485
Avatar billede ranni Forsker
21. februar 2013 - 11:20 #3
Jeg har endnu ikke fundet mit visa-kort frem, men det kunne jo være, at der findes et seriøst program/firma, der kan løse programfejl men selvfølgelig ikke tekniske.
Jeg har prøvet en del lignende program scanninger og fælles finder de mange fejl men sjovt nok ikke ret mange fælles fejl !!! men de kan ordne alle fejl, bare de får mit kort nr.
Jeg tror jeg venter til jeg finder et program, der også kan ordne opvasken og støvsuger. Så kan jeg da se om noget af det, de lover, virker.
Avatar billede ranni Forsker
21. februar 2013 - 11:41 #4
#2.
Jeg kan se i den tråd, du henviser til, at der intet er ændret siden 2009 med div. "firmaer" og mit syn på mirakler også er uændret.
Jeg ser stadig en formatering som løsning på mine opstartsproblemer og så krydse fingre for, at det ikke er en teknisk fejl.
Avatar billede richardjensen Seniormester
21. februar 2013 - 14:39 #5
Du kan ikke være sikker på,at en alm. formattering løser alle dine problemer,der kan godt ligge noget 'skummelt' tilbage, - jeg mener at 'KILLDISK' kan rense helt i bund.
Du har vel Windows systemdisken - og kode ?
Har du prøvet med  en systemgendannelse ?
Avatar billede ranni Forsker
21. februar 2013 - 15:29 #6
Jeg har original Win 7 pro, som jeg har instl. i stedet for Win 7 home.
Skal jeg køre killdisk og har så stadig mulighed for at starte op fra ekstern drev med Win 7 pro.
Avatar billede richardjensen Seniormester
21. februar 2013 - 16:15 #7
Hvis du henter killdisk,skal du have den lagt på en bootable CD,
men så vidt jeg husker er der en god vejledning på nettet.
Når du har bootet,kan du se,hvad der er på din hd, og efter sletning, kan du se, at der nu er 0 i alle adresser.
Derefter kan du starte med din Win-CD helt fra bunden.
Avatar billede ranni Forsker
21. februar 2013 - 16:24 #8
# 7
Tak
Jeg har været inde i andre tråde, så må jeg se om, jeg er modig nok til at bevæge mig på de områder, jeg absolut ikke har forstand på.
Avatar billede richardjensen Seniormester
21. februar 2013 - 20:57 #9
Den situation er der vist mange, der kender, men 'vho som intet vover intet vinder'. Hvis du har ting på hd'en, som helst ikke må gå tabt, og som ikke findes i noget backup, må du flytte det i sikkerhed på andet medie, før du går i gang med killdisk.
Efter killdisk er alt på hd'en gone forever.
Avatar billede ranni Forsker
21. februar 2013 - 21:57 #10
Min back-up funktion på min P.Bell LJ71 fungerer ikke.
Jeg kan vel ikke flytte mine mange købte programmer over på en ekstern HHD.
Mange af programmer er udkommet i ny udgave, så jeg kan ikke downloade igen og bruge det key, jeg har.
Avatar billede richardjensen Seniormester
22. februar 2013 - 11:37 #11
Du kan nok flytte programmer, (fx. med commander ),men om du kan flytte dem tilbage igen, så de fungerer, ved jeg ikke sikkert.
Men er det ikke værd først at prøve den mere skånsomme vej - først med systemgendannelse fra en dato, hvor det hele virkede korrekt, - og klarer det ikke problemet - så fx. Ccleaner eller Comodo, de er lette at bruge , - Malwarebytes er en mulighed,som nogle bruger, men der skal brugeren selv kunne skelne mellem 'skidt og kanel'.
Er man modig - og klar til risikoen med en fatal brøler - kan man gå ind og rette/slette i registreringsdatabasen, ( med regedit ) , - det er nok den helt sikre - men også den noget risikable vej.
Avatar billede richardjensen Seniormester
22. februar 2013 - 11:39 #12
Stifinder er jo (som commander) udmærket til flytning.
Avatar billede ranni Forsker
23. februar 2013 - 14:37 #13
Point til richardjensen

Jeg giver point for det oprindelig spørgsmåls bekræftigelse på at der endnu findes obskure "firmaer", der lokker penge ud af folk.
Som en ekstra gevinst fik jeg opskrifter på løsning af mit problem.

De 2 sidste morgenstarter har foregået uden problemer, jeg har ikke foretaget noget endnu, men måske er der foretaget en update uden , at jeg har opdaget det.
Jeg skal ikke bruge KillDisc før end problemet igen opstår.

Tak for hjælpen.