Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
12. august 2001 - 16:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af 3dmax

Hvor mange her på eksperten.dk har købt og betalt en lovlig version af 3dmax ?

og i så fald hvad version ?
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. august 2001 - 21:00 #1
Dette er fra en af mine tidligere svar her på eksperten:

...

Det er og bliver en religions krig med hvilke 3D programmer der er bedst. Hele forskellen ligger i måden de forskellige programmer rendere.
Jeg vil mene at de 3 programmer jeg ville vælge fra bunken bliver: Studio Max, LightWave og Maya.

StudioMax\'en er nok den kendteste i spil-branchen. Den er kendt for sin flexibilitet, og sin rendering. Studio Max\'en er nok det stykke 3D software, hvor der findes mest udstyr og plug-ins til. Det der er svært ved Studio Max er at gøre ting realistike, men foretrækker du grafik som Diablo, Starcraft, ToyStory eller A Bugs Life så vælg Studio Max.

Studie Pris i Danmark kun 2.500 kr.
Normal pris ca. 25.000 kroner.

Maya bliver brugt meget i Hollywood og i film-branchen. Maya er kendt for at kunne lave uhyre realistiske billeder. Så er du vild med HollyWood Film-Kvalitet så vælg Maya.

Normal pris ca. 120.000 kroner.

LightWave har været kendt for både PC og Mac-bruger i mange år. LightWave findes nemlig både til PC\'en og Mac\'en. LightWave\'s rendering minder lidt om Studio Max\'ens (dog lidt mere \"rå\" rendering - hvilket er ret fedt). LightWave ligger i samme prisklasse som Studio Max\'en.

Normal Pris omkring 20.000 kroner.

Håber du kan bruge det...

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
12. august 2001 - 21:03 #2
der skal siges at hvis du er interesseret i studie version af Studio Max så kig på denne side hvor du kan købe og læse mere om det...

www.3dc.dk

ZeroHero

Forresten er du ikke lidt nærig med points? :-(
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
12. august 2001 - 23:55 #3
jeg skulle bare lige høre rundt. Jeg har selv købt og betalt en lovlig version af 3d studio max ver. 4.0, men som man kommer rundt på ekserten.dk finder man ud af hvor mange hånhævere der truer med at banne en pga små ting som ulovlig cd-key osv. Så tænkte jeg jeg ville oprette dette spm.
dette indlæg er ikke ment som spørgsmål men mere for at få bekræftet at der altså findes flere der ikke har de 35.000 kr. det  koster at købe en program som 3dmax (nyeste version altså). Tag det som kritik eller lad være. I don\'t care
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. august 2001 - 23:57 #4
måske ikke så relevant - men hvad er hardwarekrav til (og ikke m$-agtige  krav) til 3d std max ???
Avatar billede bobske Nybegynder
13. august 2001 - 00:06 #5
3dmax grafikkort = 40.000 ellers kan du sagtens klare dig med noget billigt lort fra edbpriser.dk
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. august 2001 - 00:07 #6
oki :)
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. august 2001 - 00:31 #7
Jeg tror at de færreste private personer har råd til at købe en 3D Studio Max - ENIG!!! Men jeg tror samtidig at Discreet ikke har udviklet deres produkt med henblik til det private marked. De koncentrer sig hovedsagligt om erhvervslivet der bruger deres software (HINT: Derfor studenter versionen!!!)

Jeg har personligt fået følgende at vide fra meget troværdige kilder at Discreet (Adobe...osv) faktisk selv har lagt ulovlige \"versioner\" ud på det sorte marked i alt stilhed, med det ene henblik at få private folk til at interesser sig for deres produkt. De er udemærket klar over problemet med deres himmel høje priser og privaten!!!! Med andre ord de vil hellere end gerne have at DU som privat person anvender deres produkt, og bliver du god til at anvende det vil du jo højst sandsynligt blive ansat i et firma der forhåbentligt vil købe deres produkt - hvis ikke de allerede bruger det.

Det kan jo selvfølgeligt diskuteres hvor sund en holdning som velorganiserede it-firmaer det er - men husk på det rent og skær BUISNESS på højt plan!!! Der skal dog samtidig indskydes at jeg har fået mine oplysninger FØR der blev markedsført studenter versioner (og andet GUF til private personer).

Personligt foretrækker jeg ligesom dig at have lovligt software, men kan da udemærket forstå folk der vælger det modsatte...og hader firmaer der også hælder til den ulovlige side (har selv været ansat i et!!!!)

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. august 2001 - 00:41 #8
Jeg ved godt du ikke vil vide det - men nu får du det af alligevel :-) \"Windows 2000 eller NT er de mest stabile platform til en Studio Max\".

min. krav:

64 Ram (bruger selv 255 ram)

ca. 16 ram grafik-kort. (bruger selv tnt2 - 32 ram)
Jeg tror ikke engang at du behøver et 3D-accelrende kort - bare din computer er stor nok!!!

ca. 400 mb Hardisk.

ZeroHero
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
13. august 2001 - 00:53 #9
jeg har selv et CIRIUS LOGIC grafik kort liggende men mangler nogle drivere. Athlon dual 800 mhz med 256 ram. Men jeg mangler nogle drivere til det grafik kort. Forslag til hvor jeg måske kan finde det ?

Forresten zerohero 10 point for deín ulejelighed er vel passende, men jeg kan ik huske hvordan jeg afsætter 10 point ? hjælp :)
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
13. august 2001 - 00:54 #10
fandt ud af det
Avatar billede waltari Nybegynder
22. januar 2002 - 22:30 #11
Så vil jeg lige gøre opmærksom på at der er kommet e gratis version af maya. www.ae.sfi.com