Avatar billede Mehlle Nybegynder
09. februar 2013 - 14:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen netværksforbindelser

Hej med jer

Håber at I kan hjælpe mig med denne:

Efter hvad vi troede var en succesfuld fjernelse af Ukash virus, har vi mistet alle vores netværksforbindelser.

Når man åbner netværks- og delingscenter får vi denne meddelelse:

Ukendt

Tjenesten eller gruppen, som det afhænger af, startede ikke.

Nogle der har gode ideer til, hvordan vi kan få adgang til internettet igen?

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 15:02 #1
Har i tjekket at den ikke stadig er indstillet til proxy server, som er et af Ukash træk?
Gå i internetindstillinger og gå i forbindelser-lanforbindelse.
Her skal proxy ikke være valgt.
Avatar billede Mehlle Nybegynder
09. februar 2013 - 15:20 #2
Hej 220661

Tak for svaret.

Der er ikke flueben i "Brug en proxyserver til LAN"

Så der må være noget andet galt.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 18:42 #3
Hvilket styresystem kører du?
Avatar billede Mehlle Nybegynder
10. februar 2013 - 07:35 #4
Windows7
10. februar 2013 - 07:49 #5
... check driver i Enhedshåndteringen ?
Avatar billede Mehlle Nybegynder
10. februar 2013 - 08:02 #6
Der ligger 5 enheder under netværkskort i enhedshåndtering. Hvis det er her...så har jeg valgt opdater driversoftware på dem.
Der er en, der hedder WAN Miniport, som har et udråbstegn - med følgende fejl: "Denne enhed fungerer ikke korrekt, fordi Windows ikke kan indlæse driverne til enheden (kode 31)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2013 - 08:52 #7
Systemgendannelse til før Ukash kom på computeren er det afprøvet?
Hvilken fremgangsmåde brugte du for at fjerne Ukash?
Avatar billede Mehlle Nybegynder
10. februar 2013 - 09:05 #8
Hej igen
Ja, jeg har forsøgt systemgendannelse - uden held.

Ukash - det var ikke mig selv der gjorde det - men forklaringen er: opstart via commando prompt - og så skrive scf scannow.

Derefter blev computeren virus scannet med AVG - og her blev 5 vira identificeret og fjernet
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2013 - 11:56 #9
Der er andre måder at gøre det på, som du også kan se på de tråde som der har kørt her. Det er nu første gang at jeg har set sfc /scannow som en løsning på det, og måske er det så grunden til det er gået galt.
Hvad hedder din pc.
Med navn og model nr kan vi måske finde drivere til den.
Avatar billede Mehlle Nybegynder
10. februar 2013 - 12:34 #10
Ok - og igen tak

Min PC hedder

Samsung NP-RV510-A09SE
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2013 - 13:16 #11
Velbekomme.
Har fundet disse drivere:
http://www.samsung.com/uk/support/model/NP-RV510-A09SE-downloads
Hvis drivere virker vil jeg anbefale du henter alle drivere og gemmer dem til en anden gang du får brug for dem.
Avatar billede Mehlle Nybegynder
10. februar 2013 - 17:18 #12
Hej 220661

Så blev problemet løst - jeg fik én til at lave en systemgendannelse - men med en meget ældre dato end jeg selv havde forsøgt. Nu er netværksforbindelserne tilbage - men er lidt i tvivl om Ukash er helt ude af billedet. AVG fandt den ihvertfald igen.

Men mange tak for hjælpen!!
Avatar billede Mehlle Nybegynder
10. februar 2013 - 17:18 #13
..
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2013 - 19:41 #14
så lægger jeg et svar du kan lukke med:
Lukke tråd: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo