Avatar billede websitenewbie Nybegynder
06. februar 2013 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

zoom function på dynamisk hentet billeder

jeg sider og arbejder med en hjemmeside hvor jeg henter et antal billeder baseret på antallet af billeder i den mappe, og jeg vil gerne havde en mouseover zoom effekt på dem alle sammen. Jeg har også fundet et script jeg kan få til at virke på et billede af gangen, men vis jeg vil havde det til at virke på flere så skal jeg selv skrive funktionen med en unikt id til hvert billede
scriptet jeg fandt er Image Power Zoomer fra http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/powerzoomer.htm

<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js"></script>

<script type="text/javascript" src="java/ddpowerzoomer.js">

/***********************************************
* Image Power Zoomer- (c) Dynamic Drive DHTML code library (www.dynamicdrive.com)
* This notice MUST stay intact for legal use
* Visit Dynamic Drive at http://www.dynamicdrive.com/ for this script and 100s more
***********************************************/

</script>

<script type="text/javascript">

jQuery(document).ready(function($){ //fire on DOM ready

    $("Myimage").addpowerzoom()
})

</script>

er der nogle javascript hajer der kan hjælpe mig jeg er på helt bare bund her
Avatar billede olebole Juniormester
06. februar 2013 - 21:45 #1
<ole>

Jamen, så giver du vel bare billederne et id hver. Hvad er problemet?

/mvh
</bole>
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
07. februar 2013 - 11:48 #2
jeg henter forskellige billeder so alt efter hvad brugeren vælger af kategori er det nogle nye billeder
Avatar billede olebole Juniormester
07. februar 2013 - 13:13 #3
Foreløbig har du ikke nævnt noget, der forhindrer dig i at sætte en id på dine billeder  =)
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
07. februar 2013 - 13:27 #4
id'en skal være forskellig fra billede til billede ellers opføre scriptet sig mærkligt
Avatar billede olebole Juniormester
07. februar 2013 - 13:33 #5
Ja, naturligvis. En id i et HTML-dokument skal altid være unik på dokumentplan
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
07. februar 2013 - 13:55 #6
det er jeg med på men jeg ved ikke hvordan jeg skal få scriptet til at køre på alle sammen uden at skulle kalde scripted engang per billedet
Avatar billede olebole Juniormester
07. februar 2013 - 14:10 #7
Det undgår du ikke, men du kan jo kalde funktionen i en løkke:

for (var i=0; i<10; i++) {
    $("Myimage_"+i).addpowerzoom()
}
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
22. februar 2013 - 08:08 #8
super den virker ikke helt endnu men det var den function jeg skulle bruge så smid et svar
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2013 - 16:05 #9
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede websitenewbie Nybegynder
25. februar 2013 - 10:31 #10
ok men tak for hjælpen