Avatar billede kukiter Nybegynder
01. februar 2013 - 04:00 Der er 4 kommentarer

hvorfor slukker min pc efter cirka 10-30 minuter???

hej alle :D

Er der nogle som ved hvorfor min pc hele tiden lukker ned efter 10-30 minuter ??
der er som om at strømmen bare lukker ned :(
ved ikke om det kan være varmen som gør det ?? og hvad kan man så gør ved det???
vil være glad hvis nogle kender svaret ;D
ps der er en windows vista 2007 og en Medion AG med 32 bit
Hardware monitor

Temperature 0    86°C (186°F) [0x56] (TMPIN0)
Temperature 2    40°C (103°F) [0x28] (TMPIN2)
Avatar billede jjam Juniormester
01. februar 2013 - 07:57 #1
Har du kontrolleret indstillingerne for strømstyring.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 08:09 #2
Jo det er varmen der gør det. Den temperatur du lister her er sikkert den temperatur den har kort efter den gik ned.
Mange computere lukker selv ned når de kommer over 92 grader.
Formoder det er en bærbar der tales om, og her er det så at du skal have dit blæsesystem renset.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 08:19 #3
Når der er Vista på den formoder jeg ikke der er garanti på den.
Der er et par måder at gøre det på.
Den bedste måde er at pc skal skilles ad ved blæseren.
Men alt efter hvordan den er bygget op kan dette være en operation der varer fra 15 minutter til 2-3 timer.
Er det den nemme version, er der en plade under selve blæseren man kan afmontere. under denne sidder blæser så monteret med en 3-4 skruer. Når denne udtages kan man kigge direkte ind i køleprofilen.
Det kan se sådan ud når man kommer dertil:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/439/c01658911.jpg
Og gør det det, så har pc problemer med at holde sig kold.
Dette fnuller kan man borttage med en støvsuger eller en børste som kommer ind i rillerne på køleprofilen.
Det er altid en god ide at købe en dåse med trykluft til at få det sidste væk.

Er pc derimod en af dem der skal skilles ad til atomer, så skal man virkelig tænke sig om før man går i gang. Det bedste er hvis man kan finde en form for guide til at gøre det efter.
Har man ikke modet til dette kan man bruge denne løsning:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvod blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2013 - 08:21 #4
PS lige meget hvilken løsning med rensning du bruger skal alt strøm udtages af pc, og gør det til en vane at trykke på powerknappen bagefter for at nulstille spænding på bundkortet.