Avatar billede agent007jk Nybegynder
28. januar 2013 - 19:16 Der er 4 kommentarer

Computer flimrer

Hej !

Jeg har haft en del problemer med min computerskærm for det seneste stykke tid, og vil gerne, hvordan jeg kan forhindre min skærm i at flimrer. Lige nu, har jeg en HP bærbar på 17,3 tommer skærm, intel core 3 og windows 7. Jeg er ikke selv sikker på om det er grafikkortet som er problemet eller om det er selve skærmen. Min skærm flimrer ustandseligt på alle tidspunkter, derfor har jeg virkelig meget brug for hjælp. Jeg vil helst undvære at købe en ny computer og få den til reparation, for den har været til reparation ca. 3 gange og virker ad helvedes til. Så jeg håber, at der er nogen derude som kan hjælpe mig med mit problem, og mit spørgsmål var: Hvordan kan jeg forhindre min skærm i at flimrer?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
28. januar 2013 - 19:25 #1
Hvad Hz køre skærmen med ?
Har du prøve og kigge på stikket ?
Prøv et andet stik.
Prøv en andne port i skærmen hvis der er flere muligheder og prøv og sæt den til et DVD afspiller eller noget hvis du kan.
Prøv og gå ind i skærm menuen og nulstil indstillingerne.
Prøv og slå på siden af skærmen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. januar 2013 - 11:17 #2
Tillad mig at angribe problemet anderledes.

Du siger den har været til reparation 3 gange uden fejlen er fundet og udbedret, hvis det er en ny pc, så har du ret til at hæve købet.
Dvs. du har ret til at få dine penge retur.
(ikke noget med gavekort osv.)

Da priserne på hardware konstant falder, vil du kunne købe en kraftigere pc fra et helt andet firma.
Lav backup af data og smid lortet tilbage til forhandleren.
(på en pæn men bestemt måde)

Jeg forstår godt du ikke gider forsøge 4 omgang reparation og heldigvis er loven på din side.

Der ligger en afgørelse der minder meget om lige din sag, så der er ingen tvivl, vis om nødvendigt denne side til forhandleren (han vil ikke slås med Forbrugerklagenævnet/forbrugereuropa.dk/
http://www.forbrugereuropa.dk/Reklamation-og-garanti/Principielle-afgoerelser/Saadan-er-du-stillet-hvis-fejlen-dukker-op-igen
Linket er nok for langt her til eksperten, så du får det også hvor du selv må indsætte http://www i starten
.forbrugereuropa.dk/Reklamation-og-garanti/Principielle-afgoerelser/Saadan-er-du-stillet-hvis-fejlen-dukker-op-igen


Det er ikke sandsynligt at vi online kan lokalisere en fejl som et værksted ikke har fundet i 3 reparationsomgange.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. januar 2013 - 11:25 #3
http://www.forbrug.dk/Nyheder/Reparation

Sådan er du stillet, hvis fejlen dukker op igen

Der er grænser for, hvor mange forsøg en forhandler har til at reparere en fejl på fx dit fjernsyn eller mobiltelefon. Forbrugerklagenævnet modtager jævnligt klager fra forbrugere, som er i tvivl om, hvornår de kan kræve deres penge retur.

Hvor mange reparationsforsøg har en forhandler egentlig, inden du kan kræve dine penge for en defekt vare fx en computer tilbage? Det spørgsmål synes mange forbrugere at stille sig. Forbrugerklagenævnet modtager jævnligt klager fra forbrugere, som er i tvivl om, hvornår de kan få pengene tilbage.

"Forhandleren har som udgangspunkt ét forsøg til at få repareret en fejl, og det skal ske inden for rimelig tid. Hvis den samme fejl opstår igen, kan du derfor have ret til at kræve en anden løsning. Fx at få pengene tilbage," siger jurist i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Henrik L. Sedenmark.

Han forklarer, at der kan være konkrete situationer, hvor forhandleren har flere forsøg end bare ét til at få rettet en fejl. Det gælder fx, hvis fejlen er svær at finde, hvis første reparation har været noget hurtig, eller hvis der er tale om helt nye fejl ved produktet. Der er dog en grænse for, hvor tålmodig du skal være, og forhandleren har sjældent mere end samlet to-tre reparationsforsøg.

Sagen fra Forbrugerklagenævnet

I en konkret sag fra Forbrugerklagenævnet købte en forbruger en computer, der begyndte at slukke af sig selv. Forbrugeren indleverede derfor computeren til reparation hos forhandleren, som skiftede både cover og harddisk. Fejlen var der dog stadigvæk, og forbrugeren måtte igen aflevere computeren til reparation. Da computeren efter tre reparationsforsøg stadigvæk havde den samme fejl, krævede forbrugeren sine penge tilbage. Forhandleren afviste dog forbrugerens krav, og sagen endte i Forbrugerklagenævnet, hvor forbrugeren fik medhold i sin klage.

"Da der var tale om den samme fejl, og da forhandleren allerede havde haft tre forsøg til at få repareret fejlen, vurderede Forbrugerklagenævnet, at forbrugeren havde ret til at få pengene tilbage," siger Henrik L. Sedenmark.

5 gode råd hvis der opstår en fejl ved din vare

    Klag over fejlen til forhandleren. Sørg altid for at have skriftlig dokumentation for din klage. Send evt. din klage via brev eller mail, og få, hvis det er muligt, en reparationsnota.
    Vær opmærksom på, at du har en reklamationsret på to år, hvis fejlen eller årsagen til fejlen har været til stede ved købstidspunktet. Reklamationsretten gælder ikke, hvis du selv er skyld i fejlen.
    Forhandleren har som udgangspunkt ét forsøg til at reparere en fejl. Hvis der bliver ved med at opstå nye fejl ved produktet, kan du få pengene tilbage.
    Forhandleren skal reparere fejlen på din vare inden for rimelig tid. En tommelfingerregel siger, at rimelig tid er 14 dage, men det afhænger blandt andet af, hvor mange fejl der er tale om, fejlens karakter, hvor mange reparationsforsøg forhandleren har haft samt om forhandleren har stillet en lånegenstand til rådighed for dig, mens din vare er til reparation.
    Du har følgende valgmuligheder, hvis reparationen trækker i langdrag: Du kan kræve en anden vare magen til (omlevering), du kan kræve dine penge retur, eller du kan kræve et afslag i prisen.


Sagen er klar, få dine penge retur og køb en ny kraftigere PC hos en anden forhandler.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. januar 2013 - 11:27 #4
http://www.forbrug.dk/Nyheder/Reparation

Sagen er klar, få dine penge retur, køb for pengene en kraftigere PC hos en anden forhandler.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester