Avatar billede zentobi Nybegynder
23. januar 2013 - 12:49 Der er 9 kommentarer

Hjælp til login på tdc router.

Hej! Jeg er i den situation at jeg har en Sagem F@st 3504 router, som jeg prøver at komme ind på. Den gateaway http://192.168.1.1/ virker ikke for mig. Dette undrer mig ikke vildt, da min std. getaway ifølge cmd ipconfig /all er 10.0.0.1.

Det er her jeg er kommet til, og nu søger jeg råd fra alle jer kloge mennesker.

På forhånd tak! btw er det for at forbedre mit gameplay i fifa :)
Avatar billede Blandy Praktikant
23. januar 2013 - 13:05 #1
hvis det er på hjemmenetværk er det nok 192.168.0.1 som er dens default adresse.
Avatar billede lclemens Nybegynder
23. januar 2013 - 13:13 #2
Er du sikker på, at den har adressen 192.168.1.1? Har du andre routere på netværket? Og hvis du er på trådløst, er du så hoppet på naboens net? :-)
Avatar billede jk45 Forsker
23. januar 2013 - 14:46 #3
Hvis det er en erhvervs forbindelse, og det tyder det på med den lan ip er adgang som standard deaktiveret.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. januar 2013 - 14:53 #4
Og det er ikke bare deaktiveret (det er det måske, men de aktiverer det ikke for en), du skal betale 800 kr + moms hver gang de skal ind og f eks åbne en port for dig :-( Du kan gøre det at du ringer til dem og siger du kun vil have modem, så kan du købe din egen router og på den måde styre alting selv.
Avatar billede jk45 Forsker
23. januar 2013 - 15:10 #5
Det er kun et spørgsmål om hvad kunden ønsker, hvis bestlleren af linien ønsker det kan adgang sagtens aktiveres. :)
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. januar 2013 - 15:12 #6
Sådan som jeg læser dit spørgsmål, har du ikke prøvet at gå ind på din routers ip? netop 10.0.0.1 ??

Så prøv følgende:
http://10.0.0.1/
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. januar 2013 - 16:55 #7
#5
Nope, sådan fungerer det desværre ikke. Jeg har haft mange kunder der blev tvunget til at få et modem uden router tilsendt, for så selv at købe en router, bare for at få åbnet et par porte. Jo vist kan TDC åbne de porte for dig, men som sagt så koster det og de giver dig IKKE adgang til den router de har. Har fået tilbudt en gang, at de kunne åbne ALLE porte uden det kostede noget.
Avatar billede jk45 Forsker
23. januar 2013 - 18:42 #8
#7 Det kan man sagtens efter det bliver lavet med homebox det er kun et spørgsmål om router profil og naturligvis produkt type, gæt hvor jeg er ansat ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. januar 2013 - 19:19 #9
Så må jeg jo snakke med dig næste gang. Har haft mindst 10 kunder hvor vi er blevet tvunget til at sende den gamle router retur og få et modem. Den seneste for et par måneder siden. Tro mig jeg har bandet og svoret af tdc mere end en gang.