Avatar billede Lazar88 Nybegynder
21. januar 2013 - 11:03 Der er 4 kommentarer

Knas med lyden på bærbar.

Hej folkens.
Jeg har på det seneste oplevet udfald når min computer afspiller lyd. Lyden "knaser/popper" på tilfældige tidspunkter, og indtilvidere har jeg ikke kunne finde nogen løsning på det. Det er både med alm højtalere og hørebøffer.

Jeg har installeret den nyeste lyddriver og deaktiveret wireless, uden held. I en tråd på nettet fandt jeg et program der hedder "DPC Latency checker" og det afslørede store udfald på computeren på tilfældige tidspunkter. Jeg har prøvet at deaktivere forskellige ting i enhedshåndteringen en af gangen, for at se om jeg kunne finde den enhed der laver udfald, men indtilvidere har jeg ikke kunne finde noget :( Selv når jeg deaktivere lydkortet viser DPC at der er udfald..
Skulle der sidde nogle eksperter på dette område, vil jeg være meget glad for hjælp.

//Lazar88
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 13:00 #1
Hej og velkommen til.
Har du forsøgt at opdatere drivere til din pc?
har du også forsøgt at deaktivere programmer der starter med Windows?
Evt en systemgendannelse til før problem opstod?
"DPC Latency checker" kender jeg ikke desværre.
Avatar billede Lazar88 Nybegynder
21. januar 2013 - 16:31 #2
Prøvede i første omgang at opdatere lyddriveren, det virkede ikke. Nu har jeg prøvet at opdatere grafikdriveren, og det virkede heller ikke.. Har deaktiveret programmer og systemgendannet, og det blev det en smule bedre af.. Men den er stadig ikke helt god. Det ser ud somom at "knaselyden" kommer mere når computeren arbejder (eks når jeg åbner en ny webside).. Kan det evt have noget at gøre med maskinens alder > 2½ år.. (Har dog formateret den for mindre end 1 år siden)?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 16:56 #3
Har du fået blæseren rengjort på noget tidspunkt?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. januar 2013 - 11:47 #4
Hvis du er på nettet via en USB-dongel, så kender jeg mange PCer som knaser i højttaleren på Edge, men ikke på 3G/Turbo 3G.

Der er løsningen en (længere) ledning, så USB-Donglen kommer på afstand.

Du har vel ikke anden elektronik i nærheden som kan forstyrre?
Hint, sluk som test alt i nærheden som er muligt.