Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
20. januar 2013 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan retter jeg i registry

Hvad betydet det at "rette i registry"? Jeg er helt på herrens mark når det kommer til PC´ens opbygning, så hvis nogen kan hjælpe mig, be´r jeg om at få det forklaret for "Dummies" - og på forhånd tak for hjælpen.
Jeg har behov for hjælp fordi jeg har læst et andet sted herinde, at jeg kan få min danske ordbog igen (word 2000)ved at flytte mappen proff fra et bibliotek til et andet, og derefter rette i registry.
Efter jeg er gået over til windows 7 duer min ordbog ikke.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 17:31 #1
At rode med regedit uden nøjagtigt at vide hvad man gør, er det samme som at skabe problemer. Så pas på med det.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 17:48 #2
Er det program til 32bit eller 64bit? 32 kan ikke køre på en windows 64bit. Hvis der er problemer på en win32bit, så klik med musen forneden under egenskaber, og gå ind under "Kompatibel" og sæt programmet til windows XP SP3.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2013 - 23:13 #3
Det direkte svar på dit spørgsmål - registreringsdatabasen er et kartotek over indstillinger for windows OG de installerede programmer.

Du retter i "databasen" ved at køre programmet "regedit". (Windowstast+R -> Regedit -> OK).

Men som carrollcat skriver, skal du ikke bare vælte ind og rette - for den forkerte rettelse gør, at du aldrig får din PC op at køre igen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2013 - 23:14 #4
anden halvdel af svaret - "for dummies".

Før du retter, skal du finde ud af PRÆCIS HVOR du retter - og hvad du skal rette.

Og så er det i princippet bygget op på samme måde som en filstruktur er. Når du er i "Regedit" giver resten egentlig sig selv.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. januar 2013 - 18:47 #5
Jeg tror, at dit spørgsmål går på samme problematik, som i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/975415#reply_8022083
Prøv at tage et kig på den, og se, om det hjælper dig.
/ptj_11
Avatar billede Spirrevippen Nybegynder
04. februar 2013 - 11:11 #6
Løsningen kom i en anden tråd