Avatar billede MonkeyDLuffy Nybegynder
19. januar 2013 - 19:39 Der er 9 kommentarer

Min computer lagger når jeg tænder for nettet?

Hej jeg har et problem med min computer. Her for et stykke tid siden begynde min computer at lagge da jeg tændte for nettet. Jeg er nogle få spørgsmål. For det første er mit batteri til computeren ikke optimalt mere, ved ikke om det kan være problemet? Altså hvis jeg spiller på min computer hvor jeg ikke har nettet på lagger den ikke. Men så snart jeg tænder for det begynder min computer at blive varm og larmer ret meget sammen med den begynder på at lagge i mine spil (Den lagger også i de spil som ikke har brug for net? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, tak :D
Avatar billede poloen Nybegynder
20. januar 2013 - 00:15 #1
Lyder til at der er det populære 'bottleneck' problem, princippet med at en flaskehals skal have luft imens den hælder væske ud.
Dit grafikkort kan ikke yde optimalt, som kan være VRAM'en som er ved at være brugt op.
Altså CPU'en skal yde mere når der bruges både spil og internet.
Så kan processoren ikke yde alt det, som både skal udregnes for både internet samt spil.

Mit råd er at udskifte grafikkort og processor, da de to er det der koster mest som regel, ville det nok være best at købe en ny bærbar.
kig evt. på http://www.eksperten.dk/spm/975417 for at se om pågældendes bærbar også opfylder dine krav for en bærbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2013 - 07:35 #2
Hvilket styresystem køres og er det bærbar eller stationær pc?
Hvor varm er din pc når du ikke stresser den?
Har du målinger på det?
For ligger den lige på grænsen til at det ikke hænger sammen vil det jo dø når du presser mere ud af pc.
Er din pc ren indeni?
Avatar billede MonkeyDLuffy Nybegynder
20. januar 2013 - 17:00 #3
Det er en Asus bærbar i5 med NVIADIA GeForce. Den bliver kun varm når jeg tænder for nettet
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2013 - 19:27 #4
Har den ikke noget Webstorage Service halløj som starter med Windows?
Prøv at deaktivere dette, da det skaber flere problemer for styresystemet end det gavner.
Avatar billede MonkeyDLuffy Nybegynder
21. januar 2013 - 13:55 #5
Det kan jeg ikke finde... jeg er ikke særlig god inde for computere. Kan du måske guide mig igennem?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 14:38 #6
Asus Webstorage Service giver typisk fejl med at stifinderen holder op med at virke.
Men om det også påvirker på anden måde det kan jeg dog ikke vide.
Webstorage Service skulle ligge under alle progarmmer-Asus- Webstorage og skulle kunne afinstalleres.
Men der burde også ligge noget i opstarten.
Prøv at skrive msconfig i søgefletet og vælg start for at se om der er nogle start programmer her du kan deaktivere med "Webstorage Service".
Er der så gør dette først for at se om det ændrer noget.
Avatar billede MonkeyDLuffy Nybegynder
22. januar 2013 - 22:05 #7
Der sker ikke rigtig noget men jeg takker alligevel for hjælpen begge 2 :) Jeg har nemlig kigget på en ny computer som en slags gamer computer...ved ikke om i kan give god for den :) Det er en Alienware m14x, i kan måske komme med nogle forslag til dens indhold, ´tak ;) http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w4m01&model_id=alienware-m14x-r2&c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. januar 2013 - 12:18 #8
Med nettet lukket, prøv lige at trykke CTRL + ALT +Del
Start Task Manager.
Processes
Se hvor meget din CPU er presset og af hvad.
Åben nettet, samme procedure, se hvor meget din CPU er presset og af hvad.
Det interessante er naturligvis (væsentlige) forskelle.

Overvåg også din CPU temperatur med videre ved at bruge et program som dette (Aida er efterfølgeren til Everest).
http://www.aida64.com/product/aida64-extreme-edition/overview
http://www.aida64.com/downloads/aida64extreme270exe
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. januar 2013 - 08:43 #9
Kom lige forbi og så dit tillægsspørgsmål.

Alieware er generelt lidt dyre i forhold til hvad du får.
Den man klikker ind på skal opgraderes før jeg ser noget gamer i den.
Det gælder både CPU (der er ok valgmulighed) og GFX (dårlig valgmulighed).