Avatar billede petersen7913 Forsker
18. januar 2013 - 11:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

S/E Xperia mini pro - datoformat skifter

Så har jeg fået nye 'udfordringer' med min S/E Xperia Mini Pro.

Jeg koordinerer min Outlook kalender og mobil via en gmail og SonyPC Companion. Det har indtil videre fungeret fint, men nu er der en forskel på +1 time ....

Hvis jeg oprette en aftale i Outlook kl. 16.00 (både enkelt og gentagelser) vises den på mobile som 17.00

Hvis jeg opretter en aftale på mobilen kl. 16.00 vises den i Outlook som kl. 15.00

Øh .... Mobilen er sat til 'automatisk dato og tid, brug netværkets tid'.

Forslag modtages med glæde :)
Avatar billede Blandy Praktikant
18. januar 2013 - 11:15 #1
Den fejl havde jeg også da jeg syncroniserede min gmail kalender mellem min iphone og fruens sony telefon.

Husker at jeg ændrede tidszonen på hendes telefon. Men kan ikke huske om det var fra automatisk til manuel eller omvendt. Men det var der fejlen var, da de aftaler jeg lavede, viste en time vedsiden af på hendes, og den anden vej på min når hun oprettede en aftale.
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. januar 2013 - 11:29 #2
Nu har jeg kigget på datoindstillinger i gmail.

Dato står til GMT + 1 København. Og der ser da fornuftigt ud. Aftaler i gmail vises også +1 time.

Forslag til hvor jeg kan se på PCen opsætning?
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. januar 2013 - 11:39 #3
Og så gravede jeg mig ind til indstillinger og tidszoner.

Hvis Outlook står til UTC viser den det rigtige klokkeslet.
Hvis jeg vælger UTC +1 København etc. viser den +1 time (hænger logisk sammen)

Men hvad gør jeg for at fortælle det (grimt ord) hvad der er rigtigt? Jeg vil jo bare ha samme tidspunkt i Outlook og på mobilen - grrrrrr
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. januar 2013 - 12:07 #4
Jeg er endt med:

Outlook står indstillet til UTC London tid, det betyder at jeg selv skal ændre til sommertid

Gmail står til GMT London

Mobilen, 'brug netværkets tid' er slået fra og jeg har sat tidszone til GMT

Blandy, skriv et svar så du kan få point og jeg kan lukke spørgsmålet ;)
Avatar billede petersen7913 Forsker
05. maj 2013 - 11:51 #5
Blandy, skriv et svar så du kan få point og jeg kan lukke spørgsmålet ;)
Avatar billede petersen7913 Forsker
11. maj 2013 - 17:30 #6
Jeg fandt løsningen, som beskrevet ovenfor. Svarer selv for at lukke spørgsmålet ;)