Avatar billede Blueeyez Mester
12. januar 2013 - 21:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WUSB600N hopper af nettet (Uden at hoppe af det)..

Normalt har jeg en god erfaring, men dette er første gang jeg oplever så voldsomt et problem som nu.

Jeg har WUSB600N USB wifi stick som jeg altid har været glad for, den har leveret en god forbindelse (Internet og lan) og når mange af dem med kablet internet har sagt de ikke oplever noget godt ved trådløs internet så har jeg faktisk ikke forstået dem.. indtil nu.. Problemet er følgende, min WUSB600N hopper af det trådløse, men min pc registrere aldrig at den er hopper af, jeg afbryder forbindelsen i windows trådløs håndtering og tilslutter igen, men jeg får ingen internet så hvergang dette sker er jeg nød til og tage den ud af min pc og sætte den i igen..

Jeg har været i enhedshåndtering og forsøgt at deaktivere den, men dette fryser, det samme gælder hvis jeg vil lave en reperation af forbindelsen.. Egentligt så er min opfattelse at den kører på lånt tid, da jeg er ret sikker på den er "defekt" i dens hardware..

Jeg mistænker ikke routeren da jeg aldrig bliver smidt af når jeg bruger min iphone, men blot som information så er det en WRT610N og jeg kører Windows XP pro SP3 og med seneste drivere..

Jeg vil os tilføje at jeg kan opretholde internet forbindelse ved at holde den optaget med spotify og utorrent eller et spil der bruger internet.. desværre så kan spotify ikke holde forbindelsen alene så derfor har jeg bare sat utorrent igang med og dele på en masse linux torrents..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2013 - 08:31 #1
Inde i enhedshåndteringen er der tjekket af at Windows ikke må lukke for strømmen til usb portene for at spare på strøm?
Er der så fjern hakket.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. januar 2013 - 10:56 #2
#1 Denne mulighed synes jeg ikke lige at kunne finde, nærmeste jeg kan komme på det er at højreklikke, vælge egenskaber for enheden og vælge fanebladet avanceret og så markere: "Power Saving Mode" og sætte den til ikke at spare på strømmen...

Mindes det er fra Vista og op man kan gøre det du skriver..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2013 - 14:03 #3
Jo det skal du kunne under usb rodhub.
Du skal åbne usb kontrollere for at komme til det.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. januar 2013 - 11:24 #4
Nu er alle Rodhub's sat til ikke strøm sparende tilstand, nu må vi se om det giver en positiv effekt... Skal nok give lyd fra mig når det sker nyt (Eller hvis der ikke gør) :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 16:23 #5
Det er i orden.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2013 - 21:11 #6
Jeg tror ikke det er den med usb rodhub, men jeg tror måske det gavner stadig på visse andre områder..

Problemet er lokaliseret men jeg ved virkeligt ikke hvordan jeg lige skal ordne det, da jeg ikke lige har gennemskuet driveren..

men det er følgende:

Enhedshåntering, højreklik på wifi enheden og vælge egenskaber og vælge fane bladet Avanceret for derefter at ændre følgende 3 værdier:

Adhoc support 802.11n (Denne er som standard sat til disabled) men mit netværk er jo -n only()

Multimedia/Gaming enovirement (Denne værdi er sat til deaktiveret som standard ved dog ikke om det er den mest relevante, men jeg går ud fra det har en del og sige)..

Power Saving mode (Denne er sat til MAX_PSP (Max Power Saving) så nu er det blot at få ændret i driverne så disse 3 værdier fra start altid er aktiverede..

filerne er:

rt2870.sys
RaCoInst.dll
RaCoInst.dat

og RaCoInst.dat kan ændres i et tekst behandling program (Notepad++) men som skrevet tidligere så ved jeg ikke hvor og har spørgsmålet kørende på Cisco home community forum os da jeg vil mene at disse burde være anderledes)

Driveren jeg bruger kan hentes herfra: http://peecee.dk/upload/view/398438

Og det er den seneste.. hvis du har mod på at kigge i den :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2013 - 09:21 #7
Det tror jeg desværre jeg ikke vil få noget ud af.
Du kunne jo prøve at ændre på på indstillingen og du kører på den midterste i stedet for den nederste og se om det hjælper.
Jeg har nemlig aldrig rodet med trådløst internet.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. januar 2013 - 11:27 #8
#7 Midterste frekvens eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2013 - 11:31 #9
Ja det må komme an på en prøve. Du burde jo altid kunne gå tilbage.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. marts 2013 - 18:10 #10
Er endt med og mene der er noget galt med mine wusb600n da de fejler indtil jeg ændrer på de 3 ting i enhedshåndtering som er nævnt længere oppe...