Avatar billede Zeebaah Praktikant
11. januar 2013 - 20:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

iPhone opladning

Hej har lige anskaffet mig en iPhone 5 og ipad 3

Tager mobilen skade hvis jeg oplader den med dens stik men ipaddens oplader som køre på 1a mens mobilens kun er på 150ma?

Håber den ikke gøre da det ville være dejligt hvis jeg kunne forsat kan få den opladet  fra 3-100% på lidt over en halv time uden skade på mobilens batteri :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2013 - 20:48 #1
At opladeren kan levere 1 ampere til din telefon er ligegyldigt - den vil selv kun tage omkring 150 milliampere. Det tager altså lige så lang tid.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
11. januar 2013 - 20:53 #2
Det varsomst det min svoger sagde. Men har taget tid på det og den er hurtigere med ipaddens oplader.
Avatar billede deadman Nybegynder
12. januar 2013 - 15:31 #3
Den har ikke godt af det - håber du har en forsikring du kan bruge når den står af, for det vil den. Måske ikke 1. gang men på et tidspunkt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. januar 2013 - 15:38 #4
Mobilens oplader er nok lidt underdimensioneret, hvis det går hurtigere med den anden.

Der er såmænd ingen forskel at sætte mobilen til opladning på den 1 ampere oplader, og i en computers USB-forbindelse, der også kan levere mere end 150 milliampere.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
12. januar 2013 - 15:41 #5
Og se her kommer jo så problemet når i jo så modsiger hinanden.
Men mange tak :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. januar 2013 - 15:51 #6
Så må du jo læse i den vejledning, der kom med din telefon.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
12. januar 2013 - 15:58 #7
Ja må jeg vidst hellere, eller prøve at skrive til deres support.
Hvordan uddeler jeg de point?
Er helt ny herinde
Avatar billede Zeebaah Praktikant
09. april 2013 - 15:01 #8
Hvis nogen kommer ud for samme problem, så har jeg haft kontakt til Apple, som siger at iPhones sagtens kan holde til at blive opladet af andre opladere, og hvis den skulle få 'for meget' så vil den automatisk stoppe med at oplade og en besked skulle fremstå på skærmen.