Avatar billede koden Novice
04. januar 2013 - 13:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bedste image 7 restore tool

hej

har brugt clonezilla til at tage image af nogle laptops så de nemt kunne restores igen. Både ubuntu,xp og win 7 maskiner.

men jeg synes måske ikke det er helt nemt at få til at virke.

Findes der et boot tool der tager lige så gode image og er lidt mere bruger venligt?

Evt. et der også kan lave en partion på pc med restore mulighed via en tast i opstart?
Avatar billede koden Novice
04. januar 2013 - 13:23 #1
7 tal i overskrift skal være en /  :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2013 - 13:54 #2
Det sikreste jeg kender til at lave Image er Paragon. Det virker måske lidt bøvlet første gang. http://www.paragon-software.com/home/br-free/
EaseUs ToDo er meget nemt, og minder om Acronis. http://download.cnet.com/EaseUS-Todo-Backup-Free/3000-2242_4-10964460.html
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2013 - 14:57 #3
Har ikke afprøvet disse to. Kører selv med Acronis i en 2011 udgave (købeprogram).
Synes den har en nem brugerflade. Den jeg har er en engelsk version, men er stadig nem at finde ud af.
Har den funktion at man under boot kan aktivere programmet og lave gendannelsen af pc derfra.
De andre versioner jeg har afprøvet har haft en cd som man startede op med for at få gang i det.
Har dog også lavet en cd til Acronis hvis disken står helt af.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2013 - 16:16 #4
Jeg kender udmærket Acronis indtil 2011. Det er et meget nemt program, hurtigt at bruge. Men det har svigtet mig et par gange, over længere tid. Det kunne ikke genkende sit eget Image. Især har der været et problem, hvis man forandrer en partition. Men nu går jeg både med livrem og seler - Dog ikke i bukserne:)- så jeg har også Paragon, som redede mig. Paragon redede mig også i går, da EaseUs ToDo svigtede. Jeg kører mu Windows8 pro 64bit og der kan min version af Acronis ikke køre.
Jeg kan godt anbefale Acronis, når bare man har det gratis Paragon som ekstra sikkerhed. Acronis er bare et ret dyrt program.
http://www.acronis.eu/homecomputing/products/trueimage/index.html
PRØV før et eventuelt køb for at se om prog. vil køre på win7.
NB. Så vidt jeg ved, kan ingen af i ovennævnte programmer bruges til Linux.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
04. januar 2013 - 21:56 #5
Jeg har altid brugt BootIt - boot manager og image i samme program:
http://www.terabyteunlimited.com/bootit-bare-metal.htm
Avatar billede koden Novice
27. januar 2013 - 09:06 #6
send bare svar så kan jeg fordele lidt
Avatar billede koden Novice
17. august 2013 - 16:15 #7
bruger win 7 eget... kannon nemt og virker

Control Panel\All Control Panel Items\Getting Started

backup your files