Avatar billede h_s Forsker
28. december 2012 - 11:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Program virker ikke på Win 7

Hejsa

Jeg har et regnskabsprogram (Odin Complete), der ikke virker på Windows 7, men kun på XP.
Har I nogle forslag til hvad jeg kan gøre?
Jeg vil helst have programmet kunne køre på Win 7, men alternativt kunne jeg installer XP på samme maskine!
Jeg har en gammel XP CD liggende. Kan jeg installer begge styresystemer på en maskine?
Avatar billede milter Ekspert
28. december 2012 - 11:45 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 11:48 #3
hvis du nu ikke har Windows 7 Professional, Ultimate og Enterprise, så er det muligt med virtualbox, som kan lave en kunstig pc på fx 20gb med din xp (og husk viruskontrol til den også).
https://www.virtualbox.org/
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
28. december 2012 - 11:50 #4
Ku det være fordi din XP er 32-bit og din Win 7 er 64-bit ?
Avatar billede Claus Mester
28. december 2012 - 12:03 #5
ODIN Complet understøtter IKKE Windows 7, jf.:

http://www.webfinance.dk/faq.asp?MId=2#

I menuen "Vælg produkt" -> "ODIN Complet" -> under spørgsmål nummer 6.

Citat:
"Svar: Nej Odin Complet kører desværre ikke på Windows Vista / 7. I stedet kan man køre programmet Odin Complet online - så hedder det bare WebFinance. Funktionerne og dine eksisterende Odin Complet data kan uden problemer flyttes med over, uden ekstra omkostninger."
Avatar billede h_s Forsker
28. december 2012 - 18:47 #6
Nicolaus> Det er netop det der er problemet. Og Webfinance vil de have 200 kr. pr. måned. Meget for en virksomhed med en omsætning på under 100.000!

Vil prøve at installer XP Mode og Virtual PC. Tror I de kan kører Odin Complet?
Avatar billede h_s Forsker
29. december 2012 - 10:53 #7
Det ser ud som om det virker. Dog kan kan man ikke se regnskaberne. Men bogføringen virker!
Nogen forslag til hvad man gør?

Milter smid et svar!
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2012 - 11:56 #8
Kommer her med tak for point :-)