Avatar billede Slettet bruger
30. november 2012 - 19:14 Der er 10 kommentarer

Internet smider mig af

Heysan.

Jeg har længe søgt efter en løsning på mit problem på Google, men tænkte at jeg nu ville prøve et forum, så jeg kan prøve at formulerer mig så godt så muligt.

Jeg bliver ofte smidt af mit internet om aftenen. Dette sker ved at jeg automatik disconnecter fra mit internet, hvorefter at jeg ikke kan oprette forbindelse på ubestemt tid. Dette tvinger mig ofte til at må bruge mit Internetdeling fra min iPhone, men det har jeg ikke meget tilbage af nu. Hverken at foretage en fejlfinding eller deaktiverer mit netkort virker ikke.
Jeg har dog oplevet at jeg ofte bliver smidt af, når mine familiemedlemmer kommer hjem, og jeg overvejer om det er fordi at når deres iPhones tilslutter vores netværk, prioriterer vores net dem først, og derfor smider mig af for at gøre plads til dem? Jeg har også prøvet at slå deres WiFi fra, men igen forgæves.
For lige at nævne det, så har jeg også prøvet at skrive ind til computerproducenten, som sendte mig en ny computer (En anden model), men problemet var det samme allerede fra starten, hvilket mest for mig til at tro at det enten er netværkskortene som ikke kan kommunikerer ordentligt med vores router, eller at det simpelthen er routeren eller udbyderen der er problemet - nok mest routeren.

Og nu til lidt specifikationer:

Jeg benytter en Asus Laptop K55VM (Den tidligere jeg benyttede var K55SV så vidt jeg husker
Netværkskortet er et Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230
Vores Internetudbyder er Waoo! Fiberbredbånd med 30/30-forbindelse
Vores router er en D-Link DIR-655 som jeg benytter Wireless (Min far påstår dog at den ikke kan være mit problem, da den ikke er mere end et år gammel)

Mangler der flere specifikationer? Så skriv gerne, så jeg kan hjælpe til med at finde mit problem. For jeg kan simpelthen ikke selv se det.

Mvh. Krebsovich
Avatar billede sadolin1978 Novice
30. november 2012 - 19:23 #1
hvordan bor i ? tæt op af naboet eller langt fra ?

hvis du har en mulighed for det så log ind på routeren og skift kanal ( 3 hop )og se evt. om det hjælper.

Men jo det kan godt være routeren der er problemet da iflg. de oplysninger jeg har er at DLINK ikke helt føgler standarderne
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2012 - 20:23 #2
Vi bor i et lille kvarter i udkanten af Holbæk. Det er ikke tæt-beboet og heller ikke ude på landet.

- Det er desværre ikke mig der styrer vores Router, så jeg ved ikke helt hvad du mener med at "skifte kanal" da jeg næsten ingen erfaringer har med Routere.

- Jeg har også googlet vores Routers navn og fundet andre med internet problemer (dog ikke på helt samme måde), og deres problem blev løst da de skiftede routeren ud med en anden.
Avatar billede sadolin1978 Novice
30. november 2012 - 21:14 #3
du har på routeren en kanal der bliver sendt ud på det er typisk fra 1-11 hvis der er an nabo der ligger på samme kanal kan signalet lave forstyrrelser i dit netværk og omvendt, derfor skift med 3 hop f.eks 1-4 4-7 osv.
men som du også har læst hos andre det kan også være routeren der ikke kan håndtre trafikken og det derfor ville være bedst at skifte den
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2012 - 23:06 #4
Hov! Det er nok en god idé lige at skrive at vi er en familie på 4, og jeg er den eneste med problemet. Også når der er gæster og venner på besøg, er det stadig kun mig der ryger af! :(
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2012 - 07:41 #5
prøv at opdatere din driver til Wireless lan

http://www.asus.com/Notebooks/Versatile_Performance/K55VM/#download

f.eks til win 7 32 bit ligger der 2

Version  V15.0.1.1
  Copy Link
Description  Intel WiFi Wireless LAN Driver

File Size  68,93 (MBytes)  2012.08.28  update

Download from  Global (DLM)  Global  P2P

Version  V9.2.0.480
  Copy Link
Description  Atheros Wireless Lan Driver and Application

File Size  21,96 (MBytes)  2012.06.15  update

Download from  Global (DLM)  Global  P2P

m.v.h
Avatar billede sadolin1978 Novice
01. december 2012 - 12:01 #6
og hvis det ikke virker så er der den mulighed at prøve at købe et usb netkort disse koster ikke det helt store
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 23:13 #7
Treatmenice: Ingen af de linkede opdateringer løste mit problem. Desværre.

Sadolin1978: At skifte kanal virkede heller ikke.

Hold da ferie, hvor er dette problem bare irriterende. Er der nogen der har en idé om hvor jeg ellers kan søge hjælp til problemet? Det er et meget stort problem for mig og min far nægter at skifte vores router ud med en ny. :(
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2012 - 07:22 #8
hvor hurtig er din forbindelse

har været ude for at en 20 mb forbindelse skulle sættes ned til 15 for ikke at lave karambolage med sendte og modtagne pakker
det skal man så ændre hos udbyder men få en udbyder til at teste det for dig
det kan jo være helt forkert

m.v.h
Avatar billede sve80 Nybegynder
06. februar 2014 - 20:17 #9
Havde selv samme problem med min laptop, som også har et Intel Centrino N-2230 wifi-kort i sig. Meget research og mange forsøg har dog givet pote:

Fejlen er i Intels drivere, og det er åbenbart ikke lykkedes dem at lave en endnu, der virker. Første workaround jeg fandt var at deaktivere 802.11n-tilstand fra kortets settings. Så kunne kortet højst køre 54Mbit på 802.11g, men det var stabilt.

Men løsningen på problemet viste sig at være helt simpelt: Afinstallér driveren til kortet hvad enten det er en ASUS- eller Intel-driver. Genstart din pc og lad Windows autoinstallere en Microsoft-driver. De virker!

Håber det virker for dig!
Avatar billede sve80 Nybegynder
07. februar 2014 - 02:57 #10
Men virker vist kun på WIN8...