Avatar billede KamillaK Nybegynder
28. november 2012 - 20:51 Der er 7 kommentarer

HJÆLP! Pc ødelagt efter brug af Ccleaner

Hej alle jer computer eksperter,

Jeg blev her til aften anbefalet Ccleaner til at kunne speed'e min gamle vista pc op. Jeg installerede programmet og kørte det. Jeg kørte det bagefter igen for en sikkerheds skyld. Den fjernede over 2 GB ragelse - og jeg var glad. MEN - genstartede så systemet, og da computeren startede op igen var følgende sket:

Det normale vista tema var forsvundet - tilbage er et tema, som ligner noget fra en wondows 98 pc :S Jeg kan ikke ændre temaet igen, for det er det eneste tema, som er tilbage på computeren :(

Jeg kan ikke logge på nettet længere - når jeg søger efter forbindelser kommer computeren med en fejlmelding, hvor den siger noget i retning af, at programmet ikke kan køres.

Jeg gik ind i systemgendannelse - men også her kom der en fejlmelding, om at programmet ikke kunne køres, fordi "et eller andet" ikke eksisterer!

Og sådan er det pretty much all the way through! What the hell have I done??? :S :S :S :S

Please, en eller anden hjælp mig!

Mange hilsner,
Kamilla (computerdumie)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2012 - 21:23 #1
Hej og velkommen.
Har ikke selv Vista, men ville prøve en startup repair, hvis du har mulighed for det:
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/repair-windows-with-windows-startup-repair/
Har du dine personlige filer intakte, og en backup af dem også?
Hvis ikke så lav backup inden du kører repair.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2012 - 21:25 #2
I øvrigt synes jeg det lyder mærkeligt at CCleaner skulle være skyld i det, Du brugte ikke andre programmer samtidigt?
Har selv brugt CCleaner i en del år, og har aldrig været ud for det som du har her.
Avatar billede KamillaK Nybegynder
28. november 2012 - 21:38 #3
Tak for forslaget. Men jeg har lige været inde på linket, og kan se at jeg er nødt til at have en start CD med vista på, for at kunne benytte mig af den mulighed. Det er en meget gammel computer så har ikke længere noget tilbehør til den, desværre... :(

Er der andre muligheder?

Kan jeg fx. gøre et eller andet halløj, ved at gå ind i den menu som kommer frem, når man trykker F2 lige ved opstart???????

Mht. ccleaner, så ved jeg ikke, om det er årsagen til problemet, nej... Det eneste jeg ved, er at jeg kørte programmet - genstartede computeren - og da den startede op igen var den ødelagt :( Så jeg ved ikke, hvad der er sket eller hvorfor. Jeg ved bare, at det aldrig er sket før.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. november 2012 - 21:41 #4
Har du valgt i Ccleaner at tage backup, så du kan gå tilbage?
Men hensyn til rettelser i registreringen der kan dette vælges
29. november 2012 - 13:19 #5
... og du er HELT SIKKER på at der er tale om

[CCleaner]

programmet ?
Og ikke nogle af de andre 'lokkemad' programmer !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2012 - 15:56 #6
Ja man kan måske nogle gange tro det er et andet program end end det det faktisk er:
http://www.pccleaner.com/
Siger ikke at dette ikke virker, men man kan blive snydt.
CCleaner har denne brugerflade:
http://www.piriform.com/ccleaner/screenshots
Og er den "ægte vare".
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 20:21 #7
Er du kommet videre?