Avatar billede schuminator Nybegynder
21. november 2012 - 17:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvid skærm efter login

Hej Eksperter,
jeg købte for en måned siden en ny bærbar Toshiba Satellite P850 med windows 7 og installerede selvfølgelig Norton anti virus på den.
Forleden aften sad jeg og surfede på nettet og pludselig kom der en meddelelse op omkring noget med mit web cam??? Da jeg klikkede annuller, blev hele skærmen hvid. Jeg kan stadig se musemarkøren og bevæge den, men der sker ikke noget ved at højre eller venstreklikke med den. Hvis jeg trykker Ctrl+Alt+Delete kommer jeg tilbage til skærmen hvor jeg kan vælge at låse computeren, skifte bruger, logge af, skifte password eller starte task manageren. Jeg kan her ikke vælge task m,anageren, da den så går i hvid skærm igen. Hvis jeg vælger at skifte bruger (der er kun oprettet én bruger) eller logge af, kommer jeg hen til det billede hvir der er et ikon og mit logonnavn. Hvis jeg igen prøver at klikke på det for at logge mig på.........hvid skærm!!!!! Hvad gør jeg? Har jeg fået en virus. Da PC'en er så ny, har jeg ikke nået at få oprettet genoprettelsesdisce...:o(

Please......Hjælp

P.S. jeg har en lille mistanke om at jeg måske ved en fejl kan have slået Norton fra...?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2012 - 17:35 #1
Kan du køre i fejlsikret tilstand (spam F8 med det samme under opstart).
Kan du så prøv at systemgendanne til før du fik problemet.
Avatar billede schuminator Nybegynder
21. november 2012 - 21:23 #2
Nej, når jeg booter i fejlsikret tilstand, sker nøjagtigt det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. november 2012 - 21:42 #3
Så havde jeg hentet zip filen til Hirens boot cd og brændt den på en cd så den kan bootes på. På hirens cd er der "Mini Xp" på samt en masse programmer til at scanne pc med.
http://www.hirensbootcd.org/download/
http://www.hiren.info/pages/bootcd
Avatar billede schuminator Nybegynder
21. november 2012 - 21:51 #4
Det har jeg skam også gjort, og startet i mini xp som fungerer fortrinligt, men jeg har endnu ikke fundet et program heri der kan hjælpe mig. Nogen forslag?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
21. november 2012 - 22:45 #5
det har jeg set nogle gange, søg herinde på experten efter tråde med ukash og følg vejledningen, det skal nok løse det :)
Avatar billede schuminator Nybegynder
21. november 2012 - 23:25 #6
Hvordan kan det være ukash når jeg "kun" har hvid skærm? Derudover ser det også ud til at man skal køre et malwareprogram i fejlsikret tilstand, med det kan jeg ikke da jeg har samme hvide skærm i fejlsikret tilstand. Er der noget jeg har misset?
Avatar billede schuminator Nybegynder
21. november 2012 - 23:33 #7
Lige en rettelse. Jeg prøvede lige fejlsikret tilstand igen, og hvis jeg trykker på "start jobliste" i fejlsikret tilstand, kommer ukash siden frem..........så nu er jeg da i hvert fald ikke i tvivl om hvilken virus det er.
Men er der nogen der ved hvordan man fjerner ukash hvis man ikke kan gå ind i fejlsikret tilstand?
Avatar billede schuminator Nybegynder
22. november 2012 - 00:30 #8
Nu virker det ;o)
Her er løsningen som startede med pretttyfly's forslag om at søge efter ukash problemet her på siden:

Fandt en tråd med dette forslag:
"har fundet løsningen F8 - fejlsikret tilstand med komandopromt
skriv ntbtlog.txt så er man inde i logfiler gå til filer og tryk åbn så er det ligetil derfra "

Herefter installerede jeg malwarebytes fra min usb disk og lavede en quick scan........det var nok til at virussen blev fundet og elimineret...;o)

Tusind tak for hjælpen. Pointene ryger din vej pretttyfly.
Avatar billede schuminator Nybegynder
22. november 2012 - 00:34 #9
.....hvis du altså lige smider mig et svar! ;o)
Avatar billede pretttyfly Praktikant
22. november 2012 - 11:45 #10
ping :)
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 12:29 #11
Avatar billede schuminator Nybegynder
06. december 2012 - 06:43 #12
Du bliver nød til at markere dit indlæg som et svar Pretttyfly, ellers kan jeg ikke give dig point???
Avatar billede pretttyfly Praktikant
06. december 2012 - 10:43 #13
det glemte jeg da vidst )