Avatar billede Nooben2012 Nybegynder
20. november 2012 - 19:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tv problemer

Hej vi har kabel tv fra yousee og har i alt 4 tveer dog kun en antennestikdåse hvor vi bruger 2 tv splittere. Men de har ikke særlig skarp billede. Hvad brude vi købe og gøre for at de alle får skarp billede. Der er i øvrigt ikke mulighed for at montere nye stikdåser så det er udelukket. på forhånd tak :)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2012 - 19:35 #1
jeg har lige haft en mand ude til at fixe mit (stofa). Fra indgangsdåsen skal der en splitter med forstærkning på.
1) tag bare en med 6 udgange - dumt med for lidt.
http://goo.gl/Aqek8
2) så med F-connectorer på den samlende ende (på tv-side er det uændret). Så det er 4 nye stik.
3) der skal være strøm til dimsen i 1) så en kontakt i nærheden...
4) der skal også F-connector på det lille kabel fra 1) til yousee-dåsen - det vil nok være bedre, at få signal monteret direkte ind uden det korte kabel.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. november 2012 - 19:37 #2
Avatar billede Nooben2012 Nybegynder
20. november 2012 - 19:57 #3
Så jeg skal kun bruge splitterren (den dims  fra 1 ?) og en antenneforstærker eller hva?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. november 2012 - 20:53 #4
Hvis du bruger den i #1 skal du huske at du skal have slutpropper på de udgange du ikke bruger. Der må ikke være åbne udgange!
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2012 - 21:07 #5
mit system er lavet, så det kører fra antennestik (stofa) til en f-connector-splitter.
Den ene derfra kører så til tv (stuen), og den anden kører til en antenneforstærker, der kører et kabel til første sal.
Herfra kører det så til 2 tv (til et væg-stik til det ene, og derfra også videre til andet tv).

Mand & kabel + stik og dimser koster lige så meget som det nye tv ovenpå (priser i nordsjælland)
Avatar billede Nooben2012 Nybegynder
20. november 2012 - 21:48 #6
#poko1 Hvis jeg bruger den dims du har linket til skal jeg bare sæt den til en kontakt (elektricitet) og så tilslut den til stikdåsen med med tv udgangen og så sæt tv kablerne i de resterende 4 indgange eller og så ikke bruge andet??
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. november 2012 - 21:54 #7
Ja der er 1 indgang og 4 """UDGANGE"""
Avatar billede Nooben2012 Nybegynder
20. november 2012 - 22:06 #8
JA det ved jeg godt, men tænkte bare på om den skal have noget andet. Nogen må jo være noobs...
Avatar billede Nooben2012 Nybegynder
20. november 2012 - 22:16 #9
Skriv et svar så jeg kan give point (begge 20)
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. november 2012 - 22:23 #10
behold bare mine.
Avatar billede Nooben2012 Nybegynder
20. november 2012 - 22:26 #11
Tak :)