Avatar billede Slettet bruger
19. november 2012 - 10:59 Der er 14 kommentarer

åben en BAK- fil

Jeg har en BAK- fil som linholder  10 GB database (MS SQL)
Jeg har prøvet "Microsoft SQL Server" for at åbne den men det lykkedes ikke ..
Nogen vil hjælpe ?
Jeg kan godt betale for det hvis det koster

NB!
Jeg bor i KBH hvis vi kan mødes og får problemet løst..
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2012 - 11:34 #1
Jeg har prøvet det med Restore Database
.. virker ikke
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2012 - 11:28 #2
en BAK-fil er en backup som du burde kunne restore gennem Management Studio - er det det du har forsøgt?
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2012 - 11:29 #3
Højreklik på "Databases" og vælg "Restore Database...".
Avatar billede Syska Mester
19. november 2012 - 11:42 #4
Kan du være lidt mere præcis hvad der sker når du siger "virker ikk".

mvh
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2012 - 11:43 #5
jah - kan du komme det lidt nærmere? En fejlmeddelelse eller lignende?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2012 - 11:49 #6
Avatar billede Syska Mester
19. november 2012 - 12:28 #7
Er det ikke meget tydeligt ... permission denied.

Jeg er ikke klar over hvordan dine settings er når du importere den, men et eller andet er galt.

Vis os dine settings ...
Avatar billede keysersoze Guru
19. november 2012 - 12:37 #8
Det vil nok også være en god idé at oprette din egen tomme database og ikke benytte Master.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 00:23 #9
Jeg har prøvet at oprette min egen tomme database .. Det virkede fint på den ene BAK fil men ikke på den anden .. Jeg får denne besked :
http://www.4shared.com/photo/GmVpxWSz/fejl3201.html?

kan det være fordi den har en Password? Hvis ja , hvordan åbner man det ?
håber i kan hjælpe mig da det haster..
Avatar billede Syska Mester
22. november 2012 - 10:12 #10
Adgang næstet virker mere som om brugeren der åbner filen ikke har rettigheder nok til at åbne filen.

Hvis det haster og er så vigtigt, så er jeg ret sikker på der er konsulent huse som vil hjælpe dig.
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2012 - 10:15 #11
Enig - det ligner manglende rettigheder til mappen hvor filen bliver forsøgt læst fra.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 11:05 #12
rettigheder til sql server programmet eller BAK-filen?

hjælper det hvis jeg installer sql server på min egen computer og prøver derfra?

På forhånd tak for jeres hjælp
Avatar billede Syska Mester
22. november 2012 - 11:48 #13
1. BAK filen ...

2. Helt klart ... så kan du udelukke at BAK filen fejler noget.

mvh
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2012 - 11:52 #14
Mange tak for svaret

jeg vender tilbage hvis der er noget..