Avatar billede Slettet bruger
15. november 2012 - 15:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop via server

Hej,

Jeg står og skal en løse en opgave, hvor en Operatør (computer andet sted i verden med person foran) skal kunne "overtage" en Klient (fjerncomputer) via f.eks
remote desktop.

Det store problem, er at Klientcomputeren IKKE har fast ip, samt at der ikke sidder en person foran klient-computeren.

Computeren bliver desuden løbende tændt og slukket og skal således automatisk (når den tændes) kunne gøre sig tilgængelig for en specificeret Operatør, således at Operatør
(når klient-computeren er tændt) kan logge på denne via en form for remote desktop og så styre denne.

Jeg, antager at det kræver en form for server med fast-ip, som begge computere forbinder til?

Jeg har kigget lidt på teamviewer, men ved ikke om det kan den slags.

Derudover, skal det samme ske med et video-program ala skype, igen hvor Operatøren kan se klienten via webcam på klienten, og den anden vej rundt. Igen, skal dette ske uden
at der foretages noget på klient-computeren.

Computerne kommer sikkert bare til at køre noget windows.

Nogle ideer?
Avatar billede sadolin1978 Novice
15. november 2012 - 15:31 #1
inden du beder om mere hjælp herinde skulle du måske se på nogle af dine gamle tråde herinde og takke dem der har hjulpet dig samt lukke dem du ikke har kunne få hjælp til

http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/smukkemanny?ext=comon

når dette så er sagt, har der været ligende tråde op herinde om dette emne prøv evt. at søge i dem først
Avatar billede jjbirk Nybegynder
15. november 2012 - 15:57 #2
TeamViwer er løsningen.
Den kan du sætte op med fast kode og så den starter op sammen med windows.
Syntes jeg har hørt det også kan noget med web-cam
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2012 - 10:17 #3
Sadolin1978 > Ja, det har du ret i. Jeg har dog stadig ikke fundet ud af hvordan man lukker tråde. Men, vil tjekke op på det.

jjbirk > Tak, jeg prøver at kigge mere på TeamViewer. Mente nok det var det, var bare i tvivl om det kan de specifikke features. Mange tak