Avatar billede Kluddermor Juniormester
09. november 2012 - 16:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fuld adgang for flere win7-maskiner på samme netværk

Vi har 9 maskiner der kører win7.
8 af dem er er identiske og har fået lagt ens images på, der forinden har været gennem sysprep.

Den 9 maskine har opsat en hjemmegruppe, som alle maskiner er en del af. De er også i samme arbejdsgruppe.

På denne maskine har jeg delt en mappe, hvor der er givet læse/skrive rettigheder til alle samt til hjemmegruppen.
Jeg har også slået brug af password fra.

Problemet er, at kun nogle af maskinerne på netværket har fuld adgang. Hvis jeg for eksempel vil slette en fil i den delte mappe, giver den besked om manglende rettigheder.
Og på andre maskiner kan jeg sagtens.

Er der nogle der ved, hvad der mangler?

Alle maskiner kører win7 home premium og der er kun oprettet én brugerkonto på hver maskine. Alle brugerkonti har samme password, undtagen på den 9. maskine.

Håber I har svaret ;)
09. november 2012 - 17:17 #1
...nogle af maskinerne ... - de samme hver gang ?

Der er en begrænsning på hvor man samtidig adgange / shares du kan have ved brug af "WIN7 Home Premium" ...
Avatar billede Kluddermor Juniormester
09. november 2012 - 17:28 #2
Ja samme maskiner hver gang. Så vidt jeg kan se i opsætningen, er det 20 der kan have adgang samtidigt.
09. november 2012 - 17:50 #3
(Det er rigtigt nok med de 20 samtidige adgange...)
09. november 2012 - 17:52 #4
Er det sket 'pludseligt ?

Tanke:
Navnet på de 'dårlige' PC'er ? I forhold til den 'gode' PC'er ?

(Kan ikke nå mere idag...)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
10. november 2012 - 23:20 #5
Tak for kommentarer

Det er nyopsatte maskiner, så netværket har ikke været oppe at køre med win7 før.
Alle maskiner har forskellige navne. PC1, PC2... PC8 (opfindsomt)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
13. november 2012 - 14:21 #6
Bump ;)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
13. november 2012 - 16:12 #7
Har opdaget at der er samme SID på i hvert fald 2 af maskinerne, hvoraf den ene af dem har fuld læse/skrivemulighed og den anden kan ikke, på trods af det er sat op så den skulle have det.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
15. november 2012 - 15:43 #8
Der var samme SID på alle maskiner, undtagen den, der har den delte mappe, som de andre maskiner gerne skulle kunne tilgå.

Nu har jeg på 1 PC kørt sysprep OOBE med generalize, eftersom det åbenbart er generalize, der reseter SID. Det gav en masse kvaler i forhold til at win7 ikke ville starte op bagefter og ikke kunne færdiggøre installationen. Det fik jeg dog styr på efter lidt googlen.

Så nu har 1 PC et andet SID i forhold til resten. Det hjalp dog intet. Den har heller ikke fuld læse/skrive rettighed på hjemmegruppen.

PC0: Unik SID: Her ligger mappen de andre skal kunne tilgå
PC1: Samme SID Ingen skriverettighed
PC2: Samme SID Ingen skriverettighed
PC3: Samme SID men fulde rettigheder
PC4: Samme SID men fulde rettigheder
PC5: Samme SID Ingen skriverettighed
PC6: Unik SID Ingen skriverettighed
PC7: Samme SID Ingen skriverettighed
PC8: Samme SID Ingen skriverettighed

Umiddelbart er alle maskiner sat ens op i forhold til hjemmegruppe og deling.

Hvad har jeg overset?
20. november 2012 - 09:02 #9
(Andre i dnene tråd ???)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. februar 2013 - 11:06 #10
Af mystiske årsager har problemet løst sig næsten selv. Jeg har opdateret de forskellige delte drev igen igen. Nu er der fuld adgang. Ved ikke om der har været en opdatering fra microsoft, der har medvirket til at det virker nu.