Avatar billede hiffer Nybegynder
09. november 2012 - 14:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lille nem app. Hjælp/hel løsning

Hej Eksperten!

Dum som jeg var og helt uden Nogen som helst form for erfaring indenfor kodning sagde jeg Sure, jeg kan da godt lige lave denne lille app du søger min ven :D...

En god ven er ved at starte et Mini og når jeg siger mini så mener jeg meget lille firma og det eneste han mangler er en Nem måde at udskrive de her bekræftelser på. Hans vision af det Han gerne ville have er et program hvor han bare har muligheden for at skrive navn og efternavn ind, vælge et par checkboxe og trykke Print og så skal den automatisk skrive 2 sider ud me den information der er blevet valgt.

Det tænkte jeg ikke kunne være så svært så jeg begav mig da igang med idén men fandt hurtigt ud af at når man ingen baggrund har indenfor programmering så kommer der alligevel nogle små forhinderinger. Så problemet er vel meget lige til.. Er der en der er så god der lige kan smække dette sammen på 4 minutter? Hvilket jeg er ret sikker på det kan gøres på hvis man lige ved hvad man laver. Jeg legede lidt rundt med Visual Studio og lavede interfacen som jeg ville men når det kom til hele printdelen og det med at den skal overføre dataen der er valgt der blev jeg ved med at ødelægge det hele. Jeg blev i tvivl om man skal lave en word skabelon som den exporter til eller hvordan det skulle gøres.

Så kom gerne med vold gode tips, en fuld løsning eller andet! Alt er super velkommen!

Har lavet et hurtigt billed af den måde Jeg gerne ville have det til at se ud; http://tiny-img.com/di-3DG6.png

på forhånd tak! Og så er der da også lige 200 point her for besværet.
Avatar billede keysersoze Guru
09. november 2012 - 15:03 #1
For et lidt lettere tilgang så kig evt på brevfletning i Word fra Excel eller Access? Så kan du selv styre det hele.
Avatar billede hiffer Nybegynder
09. november 2012 - 21:00 #2
Jeg må jo nok melde pas! Jeg ved ikke hvad der er nemmest men jeg vil da kigge på det :)! Min ven vil bare have det nemt så han hurtigt bare kan hakke et par flueben af og trykke print og så kommer der en flot side ud, hvordan det så lige laves eller ser ud for den sags skyld er ligegyldigt, bare det virker
Avatar billede Syska Mester
09. november 2012 - 21:16 #3
Lav en html side ... det burde næsten være nemmere. I hvert fald i forhold til print.
Avatar billede hiffer Nybegynder
09. november 2012 - 22:34 #4
Bestemt. Det kunne gøres utroligt nemt på mange måder men nu havde han jo ønsket om et lille program hvor han bare kunne hakke af og trykke på en Print knap, så alle der kommer i nærheden af det kan finde ud af det uden problemer :D
Avatar billede Syska Mester
09. november 2012 - 22:38 #5
Netop derfor en web app ville være nemmere :-)

Always online ... ingen installation what so ever.

Print i Apps er ikke nemt. WPF har vist gjort det lidt nemmere. En totalt PAIN i WinForms, så du selv skal regne på om ting kan være på en side ... dvs hvornår der er pageoverflow ...
Avatar billede hiffer Nybegynder
12. november 2012 - 09:13 #6
Har bestemt også overvejet en web app. Men hvis det nu var muligt "Nemt" at lave overstående program var det klart at foretrække :)!
Avatar billede hiffer Nybegynder
25. november 2012 - 17:06 #7
lukket