Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 13:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ingen domænecontroller til domænet / logonservere til rådighed.

Hej...

Vi har et problem med et lille firma-netværk, bestående af en win 2003 server, plus 3 arbejds-pc'er med win-xp sp3, intet trådløst udstyr...

Serveren er altid tændt, men de øvrige 3 pc'er tændes alle hver morgen, men hver eneste dag efter at have været tændt i ca. 10 timer, bliver den ene af de 3 pc'er ufattelig langsom, det tager op til minutter bare at lukke et vindue eller andet.

Det eneste der hjælper er at genstarte pc'en via Control-Alt-Del.

De 3 pc'er er meldt ind i serveren, plus at de har vær sit bruger-login...

Dns siger 24-7 i tid.

Nedenstående fejlmeddelelse er fra loggen...
Der er ingen tilgængelig domænecontroller til domænet xxxxxxxx af følgende årsag:
Der er i øjeblikket ikke nogen logonservere til rådighed, som kan betjene logonanmodningen. .
Kontroller, at computeren har forbindelse til netværket, og prøv igen. Kontakt domæneadministratoren, hvis problemet fortsætter.

Håber nogen kan hjælpe lidt her...
08. november 2012 - 13:30 #1
... er der noget i "Event Loggen " SERVEREN ?

Er det altid den 'samme' PC, der bliver ked af det ?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 15:47 #2
Undskyld ventetiden, jeg måtte lige gå på serveren hjemmefra...

Deteneste jeg fandt var dette, fra serveren.

System Tools/Event viewer/Dns Server
Fra d. 11-10-2012, og gangen før, var helt tilbage i maj 2012

The DNS server was unable to complete directory service enumeration of zone xxxxxxxx.local.  This DNS server is configured to use information obtained from Active Directory for this zone and is unable to load the zone without it.  Check that the Active Directory is functioning properly and repeat enumeration of the zone. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Til gengæld kan jeg se at de alle er oprettet i Active directorie, både under Users og under Computers...

Men i DNS er Pc01 og Pc02 og Pc03 oprettet, men Pc03 er sidenhen blevet til Pc0308, som også er oprettet i DNS listen, men som så igen senere er blevet ændret til Pc-08-14, som ikke er oprettet i DNS listen...  (Pc03 og Pc0308 står også til at have samme ip-adr.)

Pc03 gik ned i 2008 ikke mindre end 2 gange, og fik derfor nyt navn begge gange, og vi har haft problemet lige siden...

Det skal lige siges at hele netværket med alle pc'er, er bygget og indstalleret af proffessionelt firma, også igen ved de 2 nedbrud...
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 16:13 #3
Undskyld glemte  at svare på dit spørgsmål...

Ja det er altid den samme pc.
08. november 2012 - 16:24 #4
Hmmm...

På serveren:

I [CMD] mode (Run As Administrator...)

dcdiag

---

Se også

dcdiag /?

for muligheder...

---

Klient PC'en:

Meld den ud af DOMÆNE og eks. til [Workgroup]
Genstart normalt
Login som LOAKL Administrator
Meld den ind i DOMÆNE
Genstart normalt ...

---
08. november 2012 - 16:24 #5
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2012 - 17:17 #6
Okay, er ikke lige så kendt med postgangen herind...:-)

Dcdiag ser umiddelbart ok. ud...

Så vil prøve dit forslag en af de første dage...

Tæmkte bare om jeg evt skulle fjerne de 2 gamle Computer-navne som er oprettet i DNS-listen, de har vel ingen relevans længere?

Men ellers mange tak for din hjælp pt....
08. november 2012 - 17:37 #7
...fjerne de 2 gamle Computer-navne som er oprettet i DNS-listen... JA !
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2013 - 23:00 #8
Ups...

Mange tak for svarerne som jeg brugte delvist...

Lukker den her.