Avatar billede HenningLN Nybegynder
29. oktober 2012 - 21:04 Der er 2 kommentarer

Trådløs forbindelse er væk, men samme virker på anden computer

Jeg har en bærbar, hvis netværkskort opfører sig yderst underligt.
Jeg kan nogle gange se nogle internetforbindelser, som jeg normalt bruger og har brugt i årevis, TDC derhjemme og mit arbejde. Andre gange er de væk.
Når jeg forsøger at koble mig på dem, så får jeg en fejlmeddelelse om, at jeg ikke kan. Efter endt fejlfinding kommer beskeden, at Windows ikke kan hjælpe med fejlen. Så vidt så godt.
Så kobler jeg min telefon på med Wi-fi, hvilket så fungerer. Samtidig med tænder jeg lige konens computer og logger på vores TDC netværk fra hendes computer, hvilket fungerer aldeles upåklageligt.
Spørgsmålet er så, hvorfor fungerer vores netværk ikke på min computer, når det gør på hendes? Og hvorfor fungerer min telefon som netværk, når vores almindelige netværk ikke gør?
Som en yderligere wierd ting, så kan jeg nævne, at netværket pludselig fungerede et par dage, hvorefter det er holdt op med at fungere igen.
Jeg har nulstillet, fjernet, geninstalleret, opdateret osv. Faktisk har jeg kun tilbage at købe et nyt kort, men det giver jo ikke så meget mening, med mindre telefonen ikke bruger samme kort som den anden forbindelse.
Mine netkort ifølge enhedshåndteringen:
Intel(R) WiFi Link 5100 AGN
Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #4
Realtek PCIe GBE Family Controller

Jeg håber, at nogen har et godt forslag til, hvad jeg skal gøre.

Mvh

Henning
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
29. oktober 2012 - 21:52 #1
Hvad er det for et styresystem du kører med?
Avatar billede HenningLN Nybegynder
29. oktober 2012 - 21:57 #2
Jeg kører windows 7. Jeg har lige fjernet strømbesparelsen, og lige nu virker forbindelsen. Det må jeg så håbe, at den bliver ved med...
Jeg vender lige tilbage i morgen.