Avatar billede FewCastle Praktikant
22. oktober 2012 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk med restværdi

Jeg har 2 tabeller: Aftale og FA Ledger Entry

Felter i Aftale:
- Aftalenr_
- Generation

FA Ledger Entry
- Contract No_ (som er lig Aftalenr_ i Aftale tabellen)
- Generation (som er lig Generation i Aftale tabellen)
- Amount (LCY)

Det jeg skal lave er en query som viser en liste af alle aftalenr. fra Aftaletabellen med summering på feltet Amount (LCY) på hver generation.

Håber på lidt ideer.
Avatar billede Syska Mester
22. oktober 2012 - 14:52 #1
Join de 2 tables og lave en group by på Contract No og Generation.

SELECT [Contact No_], [Generation], SUM(Amount) FROM [FA Ledger Entry] GROUP BY [Contact No_], [Generation]

Overstående burde kunne gøre det ... men din beskrivelse af dine table navne er nok forkert i mit eksempel.
Avatar billede FewCastle Praktikant
22. oktober 2012 - 15:16 #2
Min sql ser således ud, nu er den taget direkte fra MS SQL:

SELECT dbo.[Lf måned$Aftale].Aftalenr_, dbo.[Lf måned$Aftale].Generation, SUM(dbo.[Lf måned$FA Ledger Entry].[Amount (LCY)]) AS [Restværdi (RV)]
FROM dbo.[Lf måned$Aftale] FULL OUTER JOIN
dbo.[Lf måned$FA Ledger Entry] ON dbo.[Lf måned$Aftale].Generation = dbo.[Lf måned$FA Ledger Entry].Generation AND dbo.[Lf måned$Aftale].Aftalenr_ = dbo.[Lf måned$FA Ledger Entry].[Contract No_]
GROUP BY dbo.[Lf måned$Aftale].Aftalenr_, dbo.[Lf måned$Aftale].Generation

men den summere helt forkert. Er ikke helt 100 meter mester i JOIN. Håber det giver lidt mere mening.
Avatar billede Syska Mester
22. oktober 2012 - 15:55 #3
Start med den simple ... du har jo faktisk ikke bruge for den første table da du har de samme data i nummer 2 ...

Derfor prøv min query og ret den til ...
Avatar billede FewCastle Praktikant
24. oktober 2012 - 12:55 #4
Så har jeg fået den lavet, manglede noget filter, så kom den til at virke. Måtte dele den op i 2 views, for at få det rigtige resultat.
Smid et svar, så jeg kan lukke spørgsmål...takker.
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 13:49 #5
svar.

Hvordan endte din løsning med at se ud?
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2012 - 13:49 #6
svar