Avatar billede PMNAT Nybegynder
22. oktober 2012 - 10:49 Der er 4 kommentarer

User/password til netværksdrev

Jeg har det problem at vi her i firmaet (vi er kun 4 mand) har et fælles netværksdrev på vores server til diverse filer som vi alle skal have adgang til.

Lige pludselig er min computer begyndt at spørge efter usernavn og password for at komme ind på drevet. Der er ingen herinde der har indstillet vores server til at gøre det, og mine 3 kolleger kan fint komme på drevet uden at skulle taste det ind. Jeg aner ikke hvordan man skal slå det fra, og eftersom jeg ikke selv (eller andre) har indstillet det, ved jeg i sagens natur ikke hvad user/password er.

Det skal siges at jeg sidder på en laptop som jeg også tager med hjem hver dag, og derfor bliver maskinen automatisk afbrudt fra netværksdrevet hver dag.

Ved I hvordan man får slået det fra?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 11:34 #1
fik en mistanke til dine rettigheder på maskinen

det kan være helt forkert

http://support.microsoft.com/kb/308419

m.v.h
22. oktober 2012 - 12:15 #2
Psssst: Under hvilket Styresystem ?
Avatar billede PMNAT Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:32 #3
Kører på Windows 7
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. oktober 2012 - 13:05 #4
Hej.

  Prøv lige allerførst at chekke om tiden er ens på din laptop og serveren. Fortsætter problemet efter en genstart?

De bedste hilsner