Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2012 - 19:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

importerer programmer og driver ind i windows deployment services

hej :-) jeg har en IBM ThinkCentre M51 P4 http://shop.stgcomputer.de/images/IBM%20ThinkCentre%20M51%20gross.jpg  og den har kørt med windows xp professional 32-bit også har jeg lagt nye ram og ny harddisk i :-)  også har jeg installeret windows server 2008 32-bit og har installeret windows deployment services og har fuldt guiden fra http://www.youtube.com/watch?v=jKzX1hEUkyQ
video 2 http://www.youtube.com/watch?v=ASUd1m8Z5Yk&feature=relmfu

og det virker :-) men nu er spørgsmålet så hvordan jeg får importerer  programmer og driver  ind i windows deployment services ???? :) er det ikke inden under install image  OG hvordan gør jeg det ??? V/H Rasmus :-)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. oktober 2012 - 00:12 #1
MHt drivere kan du prøve at kigge her: http://www.youtube.com/watch?v=MSuH9fLVSA8

Hvad angår programmer er det en del mere advanceret - der skal du over og have fat i MDT (Microsoft Deployment Toolkit)

Hvis virkelig vil lære noget omkring WDS og MDT så vil jeg anbefale dig at kigge på microsoft certificeringen Enterprise Desktop Administrator on Windows 7. Jeg har selv denne og kan fortælle at den omhandler rigtig meget deployment.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2012 - 00:34 #2
hej nyhuusdk :-)

jeg synes det er meget svært  men behøver ikke at  bruge alle de muligheder og når jeg  har  sat windows deployment services og ip adresser og DHCP adresser  op kan jeg så  ikke bare installer Microsoft Deployment Toolkit fra http://technet.microsoft.com/en-us/solutionaccelerators/dd407791.aspx

også angiv min Deployment shares og køre det  eller hvad ? :-)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. oktober 2012 - 01:24 #3
Hvis du vil netværks boote, skal du også have lagt et boot image fra MDT ind på din WDS server, samt du skal lave noget task secquensing for at få programmer installeret i forbindele med installation af windows.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2012 - 01:42 #4
ja det dur med windows :-)  og kan boote op  fra den via LAN :-)men i Deployment Workbench er det ikke bare og downloade den fra technet microsoft hjemmeside og installerer den på windows server 2008  og angi det shares hvor windows driver programmerne ligger på :-)  og køre det forde jeg har lavet opsætning :-) jeg har jo lavet en mappe som hedder  Deployment shares  og der er alle windows og programmer og driver i :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2012 - 11:03 #5
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2012 - 09:49 #6
der var ingen #6
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2012 - 09:49 #7
der var ingen #6
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2012 - 19:14 #8
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 16:40 #9