Avatar billede Driton Seniormester
19. oktober 2012 - 11:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Session tilstand

Hvis ens hjemmeside ligger oppe på en server og man opretter session. ligger den session sådan at kun ham som har oprettet den, som kan se den eller kan alle se den oprettede session. f.eks en bruger logger på, hvordan gøre man sådan så andre kan se han er logget på?Hvis ens hjemmeside ligger oppe på en server og man opretter session. ligger den session sådan at kun ham som har oprettet den, som kan se den eller kan alle se den oprettede session. f.eks en bruger logger på, hvordan gøre man sådan så andre kan se han er logget på?
Avatar billede softspot Forsker
19. oktober 2012 - 12:21 #1
Ecco ecco! ;-)

Det er (som udgangspunkt) kun en selv der kan se ens session.

Du skal holde styr på hvem der er online på andre måder, f.eks. ved at holde styr på, hvem der opretter (og nedlægger) sessions. Disse skal så registreres et sted, hvor andre brugere kan få adgang til dette (f.eks. i en database eller i en cache).

Der er lavet adskillige indlæg omkring dette emne, så søg lige en gang på nettet...

Og sørg i øvrigt for at få fulgt op på de spørgsmål du allerede har stillet (det skylder du dem der bruger tid på at hjælpe dig).
Avatar billede Driton Seniormester
19. oktober 2012 - 12:43 #2
okay, men smid dit svar
Avatar billede softspot Forsker
19. oktober 2012 - 12:48 #3
værsågod