Avatar billede sjssjdk Mester
16. oktober 2012 - 08:41 Der er 3 kommentarer

Brevfletning??

Med jævne mellemrum har jeg brug for at udskrive en række labels. cirka 200 stk hvor af der er 20 forskellige. altså vil jeg gerne have det udskrevet sådan at der kommer 20 ens, derefter 20 af nr 2 osv.

Jeg vil gerne oprette en skabelon i word og opsætte denne så det ser flot og overskueligt ud. Derfor vil jeg gerne at der er muligt at ændre på de forskellige labels ved at ændre værdier og overskrifter et sted frem for på hver label. Dette havde jeg forstillede mig kunne gøres i en excel fil. Sådan at jeg kan åbne excel filen ændreværdier gemme og så åbne min word fil og udskrive den.

Jeg kan dog ikke finde en måde hvorpå jeg kan sammenkoble de to. havde forstillede mig at jeg kunne bede word om at udskifte tekst i word med tekst fra excel filen. Har før lavet dette i indesign med stort held, men har desværre ikke dette program til rådighed på nuværende tidspunkt. I indesign skrev jeg fx:

Overskrift
Undertitel
ansvarlig

Overskrift2
Undertitel2
ansvarlig2

Så kunne jeg i excel skrive:

Overskrift          Test
Undertitel          1. forsøg
ansvarlig          Jens Jensen

Overskrift2        Test
Undertitel2        2. forsøg
ansvarlig2          Ole Olsen

Så ville indesing astatte med tekt fra excel filen. Er dette muligt i word?

Jeg bruger office 2007

håber meget i kan hjælpe mig.

mvh
Søren Jensen
Avatar billede supertekst Ekspert
16. oktober 2012 - 09:14 #1
Jeg tror godt at det kan automatiseres - men kunne du ikke anskueliggøre
hvordan en etiket basalt skal se ud og hvad der varieres?

Det kan godt lade sig gøre via brevfletning - min tanke er så måske at skabe etiketterne pr. automatik i Exel til hver pulje á 20 stk.

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede sjssjdk Mester
16. oktober 2012 - 09:30 #2
Jeg har lavet et udkast til hvordan det kunne se ud, designet skal dog ændres en del men det er i grovetræk det jeg ønsker.
Jeg er dog ikke helt med på hvordan jeg uploader det her på siden?
Avatar billede supertekst Ekspert
16. oktober 2012 - 09:38 #3
du er velkommen til at sende det direkte. @-adresse under min profil