Avatar billede brsoe44 Nybegynder
14. oktober 2012 - 22:02 Der er 2 kommentarer

Terminal Server 2008

God aften
nu har jeg sat og prøve på at få mine bruger til at kunne logge på
min Terminal Server 2008 man den ville ikke give mine bruger adgang til min Terminal Server
hvad kan det være at jeg har glemt at installere/ opsætte??..
når jeg logger på med en bruger konto med fjernskrivebord så
kommer server frem med der hvor man skal skrive sin bruge navn og adgangskode
hvis jeg prøver på at logge på som bruger så kommer den med denne her meddelelse...

To log on this remote computer, you must be granted the Allow log through Teminal Services
right. by aefault, members of the remote desktop user group have this right. if you are not a
member of the remote desktop user group or another group that has this right, or if the remote
desktop user group does not have this right, you must be granted this right manually.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2012 - 07:49 #1
prøver med den dumme
er du logget på som administrator
det er i hvert fald noget med ikke givne rettigheder at gøre

har været ude for det tog 5 minutter før det virkede men ved det ikke helt

kunne være sådan en bøf

m.v.h
Avatar billede micma18_ Nybegynder
15. oktober 2012 - 15:25 #2
Brugerne der skal ha adgang, skal netop være medlem af gruppen "remote desktop user group".
Det skal du først ha ændret i dit AD, under Active Directory Users and Computers.

Hvis det bare gælder alle dine brugere, så er jeg lige ved at tro, at du kan gøre "Domain users" gruppen, til medlem af "remote desktop user group". Så er det jo hurtig nok at ændre :-)